گزارش تصویری 1/جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی میهمان مردم میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا اسماعیل جبار زاده روز شنبه با حضور در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان میانه گفت: با تصویب سند تدبیر و توسعه این شهرستان و فعالیت مشاوران اقتصادی، شاهد تحول اساسی در اجرای پروژهای نیمه تمام در میانه خواهیم بود.

وی با اشاره به توسعه همه جانبه در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری و همچنین تبدیل شهرستان میانه به منطقه ویژه اقتصادی، اظهار کرد: با اجرای سند تدیبر و توسعه به لحاظ آمار 13 درصدی بیکاری در شهرستان، کارگروه ویژه ای در خصوص حل مشکلات حوزه کشاورزی و پایاب سدهای این شهرستان تشکیل تا شاهد رفع معضل بیکاری در شهرستان باشیم.

وی همچنین از فرماندار ویژه شهرستان میانه، نمایندگان مردم منطقه و امام جمعه میانه در پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان تقدیر کرد و افزود: مانیتورینگ نحوه کنترل و اجرای برنامه های سند تدبیرو توسعه نیز در شهرستان فعال خواهد شد.

جبارزاده توسعه معادن و صنایع پایین دست، صنعت گردشگری، کشاورزی با تغییر نحوه کشت، مدیریت آب و پایاب سدها و احداث منطقه ویژه اقتصادی میانه را از مهمترین اولویت ها برای برنامه ریزی درسند تدبیر و توسعه این شهرستان عنوان کرد.

وی بر تشکیل ستاد حمایت از سرمایه گذاری و تامین اعتبارات از طریق منابع غیر دولتی درسطح شهرستان میانه با حضور فرماندار، نمایندگان، امام جمعه، رییس صنعت و معدن شهرستان تاکید کرد.

جبارزاده خواستار توجه ویژه مدیران کل استان به شهرستان میانه با توجه به آمار بیکاری و موقعیت ویژه شهرستان شد و از مدیر کل محیط زیست استان خواست محدوده های محیط زیست شهرستان را با توجه به توسعه معادن و صنایع آن بازنگری کند.

وی تاکید کرد: میانه باید اولویت اول برنامه ریزی ها بوده و وضعیت اشتغال آن از سوی تمام مدیران کل مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

جبارزاده بحث ارتقای ترکمانچای به شهرستان را از موارد مورد پیگیری خواند و افزود: در این مبحث به مستند سازی روی آورده ایم و بخشی از کارهای آن انجام شده است، اما نیازمند ملزومات و صبر و سعه صدر مردم منطقه است.

استاندار آذربایجان شرقی در بحث ماده 180 نیز گفت: پروژه های ملی و راه را از مصوبات شهرستان تلقی کردیم تا پیگیری شده و بالاتر از سقف اعتبار دریافت کنیم.

وی اظهارکرد: با توجه به وضعیت کشور و کمبود و نبود اعتبارات دولتی باید بدون توجه به اعتبارات دولتی به بخش خصوصی در راستای اجرای پروژه ها روی آوریم.

جبارزاده خواستار توجه ویژه مدیر کل راه و شهرسازی به بحث راه های میانه با توجه به اینکه بیشترین راه های استان در این شهرستان واقع شده است، گردید.

شهرستان ویژه میانه با 190 هزار نفر جمعیت در جنوب شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد. 

این شهرستان دارای پنج شهر به نام های میانه، ترکمانچای، آچاچی، ترک و آقکند و سه بخش به نام های بخش مرکزی، کاغذ کنان و کندوان است.

IMG_8670

IMG_8671

IMG_8697

IMG_8713

IMG_8762

IMG_8815

IMG_8823

IMG_8866

IMG_8869

IMG_8887

IMG_8913

IMG_8929

IMG_8934

IMG_8942

IMG_8949

IMG_8956

IMG_8963

IMG_8969

IMG_8990

تصاویر سفر استاندار به میانه  شنبه 15 آذر

*****************************

خبرنگار و عکاس : امید کوهی 

*****************************

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *