اهدای خون را به عاشورا و تاسوعا موکول نکنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا،  هوشنگ سروی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج اظهار کرد: همانند سال های گذشته در ایام محرم و صفر آماده پذیرش خون اهداکنندگان هستیم و در روز های عاشورا و تاسوعا نیز در سه شهرستان مراغه، میانه و تبریز پایگاه های انتقال خون فعال هستند.

وی ادامه داد: دو پایگاه انتقال خودن خیابان آخونی و مسجد کبود تبریز در دو روز عاشورا و تاسوعای حسینی آماده ارائه خدمات به اهدا کنندگان از ساعت ۸ صبح تا زمانی که مراجعه باشد، هستند.

وی با بیان اینکه عمر نگهداری خون، ۳۵ روز است، گفت: به همین دلیل فقط صحیح نیست اهدای خون را به روز های خاص موکول بکنیم، افراد بیمارهموفیلی، سرطان خون، کسانیکه تحت عمل های جراحی قرار می گیرند نیاز به خون دارند که این نیاز همیشگی است.

سروی با اشاره به شعار سازمان انتقال خون مبنی بر "نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه" گفت:  همه ساله در ایام محرم و به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با حجم وسیعی از اهداکنندگان خون مواجه هستیم و سازمان انتقال خون با این شعار زمینه را برای حضور پررنگ اقشار مختلف جامعه برای شرکت در این فریضه مبارک در طول سال فراهم می کند.

وی افزود: به همین منظور افرادی که در این روز ها به پایگاه انتقال خون مراجعه بکنند، واحد های جذب خون فرمی در اختیار آنان قرار می دهند که آنها در صورت تمایل با عضویت در این برنامه، در طول سال نیز مراجعاتی به مراکز انتقال خون داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: برخی گمان می‌کنند یکبار اهدای خون کافی است در حالیکه آقایان تا ۴ مرتبه و خانم‌ها ۳ مرتبه در طول سال می‌توانند اهدای خون داشته باشند از این رو توصیه می‌کنیم اهداکنندگان حداقل دو مرتبه در طول سال اهدای خون داشته باشند. 

 مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان آذربایجان شرقی همچنین خاطرنشان کرد: ارائه اصل کارت شناسایی (کارت ملی،  شناسنامه و یا گواهینامه) جهت اهدای خون الزامی است.

وی در خصوص شهرستان هایی که پایگاه اتنقال خون فعال در روز عاشورا و تاسوعا ندارند، گفت: با هماهنگی های لازم با فرمانداری  ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، اکیپ های سیار انتقال خون در شهرستان های مختلف استان حضور خواهند داشت و آماده ارائه خدمت هستند و به همین دلیل لازم نیست افراد از شهرستان های مختلف رنج سفر ببینند و برای اهدای خون به تبریز، میانه و یا مراغه سفر بکنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *