لغو یک کنسرت موسیقی صدای همه را در می‌آورد اما تعطیلی یک هیئت اهمیتی ندارد!!

به گزارش میانا به نقل از فارس، کانون رهپویان وصال شیراز یکی از گروه‌های خودجوش فرهنگی و یکی از قطب‌های جناح مومن فرهنگی است که در سال ۸۷ به دلیل بمب‌گذاری ضدانقلاب در آن و شهادت تعدادی از افراد اسمش سر زبان‌ها افتاد.

اینک این کانون به دلایل بعضا حقوقی و به گفته مدیر روابط عمومی کانون فرهنگی رهپویان وصال « مقابله یک جریان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با این مجموعه» تعطیل شده است.

حال در پی بی توجهی مدیران و متولیان فرهنگی استان فارس و شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) به جناح مومن فرهنگی و تعطیل شدن کانون فرهنگی رهپویان وصال، مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز نامه ای سرگشاده خطاب به مدیران استان فارس و متولیان فرهنگی منتشر کرد که مشروح آن در زیر می آید:

مدیران محترم استان فارس و متولیان فرهنگی سومین حرم اهل‌بیت(ع)

سلام علیکم

آن چیزی که در حوزه فرهنگ تا به حال از مجموعه مسئولین مدیریت شهری دیده است ، نگاه درجه چندمی به مقوله فرهنگ اسلامی است. اهمیت ویژه به ساخت پل های چند طبقه ای که بعد از چند سال مشکل ترافیک را حل نکرده ، تجاری سازی و به تعبیری دبی سازی سومین حرم اهل‌بیت(ع) نمونه هایی است که اولویت های مسئولین امر را نمایان کرده است. متاسفانه آنگونه که باید به فرهنگ و احیای فرهنگ اسلامی در شهری که عنوان سومین حرم اهلبیت(ع) را یدک می کشد توجه نشده و همچنان طرح و برنامه ای مدون برای رشد و ارتقای آن در سطح شهر شاهد نیستیم.

چه بسیار نیروهای جوان مومن و انقلابی که در عرصه فرهنگی دست به کار شده اند ، اما هیچگونه حمایتی از طرف متولیان بی‌شمار و سازمان های عریض و طویل فرهنگی نشده اند و برای فعالیت های فرهنگی در بروکراسی خسته و تنبل سازمان ها و ادرات پاس کاری می شوند و راه به جایی نمی برند.

 رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این باره می فرمایند:

"با توجه به رویش‌های معتنابه و جوشش‌های فراوان فعالیت‌های فرهنگی در سطوح مردمی، خصوصاً جوانان مؤمن و انقلابی، دستگاه‌های فرهنگی نظام و در رأس آنها شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نقش حلقات مکمل و تسهیل‌گر و الهام‌بخش را در فعالیت‌های خودجوش و فراگیر مردمی عرصه‌ی فرهنگ برای خود قائل باشند و موانع را از سر راه آنها کنار بزنند." 26 /07/93

در کلام و سیره امام راحل نیز می توان به جایگاه و هدف والای حکومت اسلامی در به تعالی رساندن مردم پی برد. امام روح الله در جایی می فرمایند: "علاوه بر این‌که زندگی مادی شما را می‌خواهیم مرفه باشد، زندگی معنوی شما را هم می‌خواهیم مرفه باشد. شما به معنویات احتیاج دارید." 11/12/57

سوال اینجاست که در بودجه های سالانه شهری چقدر به بالا بردن معنویت مردم و ارتقای فرهنگ اسلامی اهمیت داده می شود؟ متاسفانه دغدغه های فرهنگی رهبری در حوزه عمل از سوی مسئولان متولی جامعه پوشانیده نمی شود و شاهد مظلومیت این حوزه نسبت به بخش های دیگر هستیم.

یکی از مصادیق عینی مشکلات فرهنگی شهر را می توان تعطیلی جلسات بزرگترین کانون فرهنگی و هیئت مذهبی جنوب کشور در شهر شیراز ذکر کرد که متاسفانه با این سابقه طولانی هیچ کمک درخوری از سوی مسئولین شهری و فرهنگی را شاهد نیستیم.

مجموعه فرهنگی رهپویان وصال با ۱۷ سال تلاش و پشتکار با تمام سنگ اندازی ها و موانع توانسته است قشر انبوهی از جوانان شهر را با هر تیپ و سلیقه ای زیر پرچم معنویت اسلامی جمع کند و برای احیای معنویت آنها مثمرثمر باشد. خدمات و اثرات فراوان فرهنگی کانون رهپویان وصال در سطح شهر اظهرمن الشمس و هیچ انسان سلیم العقلی نمی تواند آن را انکار کند، ولی آن چیزی که مایه تعجب و تاسف می باشد این است که هیچ اقدام عملی جدی از سوی مسئولین برای بازگشایی این مجموعه دیده نمی شود.

چگونه است که لغو یک کنسرت موسیقی صدای همه را در می آورد و همه ابراز مخالفت می کنند ولی تعطیل شدن این هیئت مذهبی اهمیت چندانی ندارد؟ بعد از این اتفاقی که برای این مجموعه پدید آمد و بی مهری مسئولین ، آیا جناح مومن فرهنگی در سطح شیراز دل سرد نمی شود؟ وقتی مجموعه ای به این بزرگی و سابقه به راحتی تعطیل می شود هیئت های کوچک چه امیدی می توانند داشته باشند؟ آیا کار فرهنگی این است که شعار هرساله را بنر کنید و سرتاسر شهر نصب کنید و یا میلیاردها تومان از بیت المال را برای یک همایش هزینه کنید؟ چرا در برابر فشارهای غیرقانونی و غیرمشروع اندک سیاسیون انحصارطلب که چشم دیدن یک مجموعه فرهنگی از جناح مومن و انقلابی را ندارند نمی ایستید و گاها تسلیم فشارها و مانع تراشی های این اقلیت می شوید؟

مسئولین محترم سومین حرم اهل‌بیت(ع)

ما دانشجویان عدالتخواه منتظر اقدام فوری و ریشه‌ای برای حل مشکل کانون فرهنگی رهپویان وصال و توجه در خور شان به جناح مومن فرهنگی در سومین حرم اهل‌بیت(ع) از سوی شما هستیم و در صورت بی توجهی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

لازم به ذکر است که این مجموعه فرهنگی یک نهاد خودجوش و مستقل مردمی بوده و هر تدبیری که برای آینده این کانون فرهنگی اندیشیده می شود باید ضامن استقلال آن از هر شخص ، گروه و سازمانی باشد.

ومن الله توفیق

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *