آقای حسینی؛ مراقب بادمجان دور قاب چین های خود باشید/ فایل صوتی یا تکذیبیه ی دفتر نماینده؛ کدام راست می گوید؟!

به گزارش میانا به نقل از آناج، چند روز پیش سایت رسمی سید بهلول حسینی نماینده مردم میانه، محتوای مصاحبه ی خبرنگار گروه سیاسی آناج(اینجا) با وی را تکذیب و متن مجدد و تغییر یافته ای را در سایت خود(اینجا) و یکی از وبلاگ های محلی و همچنین در گروههای خبری فضای مجازی منتشر کرد. این سایت همچنین، مدعی شد درصورت عدم تغییر متن توسط پایگاه خبری آناج، حق شکایت را بر خود محفوظ می داند.

آناج با اتخاذ رویکرد سعه صدر چند روزه و احتمال عدم هماهنگی دفتر وی با خود ایشان، درصدد این بود که سایت رسمی نماینده ی میانه و برخی از خبرنگارنماها به اشتباه خود پی برده و تکذیبه ی اعلامی از طرف نماینده محترم  ملغی شود، اما ظاهرا چنین رویکردی متوجه اطرافیان جناب حسینی دیده نشده، لذا پایگاه خبری آناج بر خود وظیفه می داند تا با ذکر موضوعاتی در جهت تنویر افکار عمومی آن منطقه قدم بردارد.

نگارنده قبل از اینکه به دلایل رفتارهای سردرگم گونه و پرفرازونشیب جناب حسینی بپردازم، به چند نکته درباره ی رفتار حرفه ای خبرنگاری و انتشار مطالب توسط پایگاه خبری آناج اشاره می کنم:

۱٫ تشخیص متن صحیح در صلاحیت افراد غیر و یا تارنمای دیگری نیست، بلکه این خبرنگار مربوطه و فایل صوتی است که تصدیق و یا تکذیب سخنان نماینده ی میانه را مشخص می کند، لذا نه تنها تمام صحبت های جناب حسینی براساس فایل صوتی نوشته شده، بلکه حتی از انتشار برخی از اظهارات شاذ بدلیل حفظ وجهه ی نمایندگی ایشان، ممانعت بعمل آمده است.

۲٫ نماینده ی محترم بهتر بود درصورت تجدید نظر و پشیمانی از اظهارات ضبط شده ی خود، به جای انتشار تکذیبیه، درخواست تغییر متن را به پایگاه خبری آناج ارجاع می داد، چرا که در آنصورت آناج نیز به رسم احترام، تغییر مدنظر در متن را اعمال می نمود.

۳٫ تکذیبیه ی بی اساس و درج مطلب شاذ و غلط سر بغض و کینه  قطعا عواقب حقوقی و قانونی را در پی دارد. لذا انتشار دهندگان این متن، باید پاسخگوی تشویش اذهان عمومی بوده و منتظر نتایج چنین اقدام خامی باشند.

در بررسی رویکرد عملی و نظری جناب حسینی نکته ی جالب اینجاست که تکذیب و نقض رفتار قبلی، عملکرد ضدو نقیض در صحن مجلس و حوزه ی انتخابیه ی میانه، از طرف جناب حسینی مسبوق به سابق می باشد. وی در اثنا مذاکرات، طرح سه فوریتی با محتوای لغو هرگونه مذاکره با آمریکا را امضا کرد اما در رسانه های میانه، خود را از هر گونه دلواپسی و نقد مذاکرات مبرا دانست. نمونه ی دیگر مواضع پر فراز و نشیب حسینی، حمایت سرسخت از احمدی نژاد در دولت دهم بود که امروز با چرخش صدوهشتاد درجه به منتقد سرسخت او تبدیل شده است.

این کارنامه و تکذیبیه ی عجیب از طرف دفتر نماینده ی میانه دو دیدگاه را نسبت به آقای حسینی نمایان می کند. اینکه یا جناب حسینی قدرت تصمیم گیری ندارد و یا تحت فشار شدید اطرافیانی قرار می گیرد که کاسه های داغ تر از آش شده اند. یاد جمله ی تاریخی حضرت امام(ره) خطاب به مرحوم منتظری افتادم که فرمود: 
۱- سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرالها نریزد.
۲- از آنجا که ساده لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.

در پایان ضمن تاکید بر حفظ امانت داری در رسانه ها، پایگاه خبری آناج از خدشه وارد کردن به شخصیت اشخاص و انتشار اظهارات خلاف واقع از زبان آنها جدا خودداری کرده و تمام مصاحبه ها را عینا بر اساس گفته های مصاحبه شونده و با مطابقت فایل صوتی منتشر می کند، هر چند رسانه ها در انتخاب تیتر ممکن است بر اساس سلایق سیاسی خود عمل نمایند که این نیز امری طبیعی و بدیهی در کار رسانه ای می باشد.

  •  

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۳ نظر

  1. آقای حسینی فردی انقلابی متعهد روشنفکر است که متاسفانه در ستاد نمایندگی خود در شهرستان میانه افرادی برخلاف جریان فکری خودشان را مسئول نموده اند و اسیب این حرکت را مردم فهیم و شهید پرور میانه می بینند تا کی انتخابات چی ها و لنگ های دور کمر افراد مختلف عنوان ردیس دفتری را یدک خواهند کشید.؟

  2. متاسفانه در این جند سال گذشته مشکلات اساسی شهرستان از جمله مشکل ارتباطی (ناقص ماندن بزرگراه سرچم- میانه) آب شرب – مشکلات بیکاری و دهها مشکل دیگر که نشاگر ضعف اقایان است لا ینحل ماند.با وجود نفاق و ضعف آقایان بعید میدانم مردم دوباره به اینان رای بدهندو…

  3. این گونه اظهار نظرهای ضد و نقیض با چرخش ۱۸۰درجه ای در میان نمایندگان محترم آذربایجان شرقی امری عادی و رایج می باشد. و مختص جناب آقای مهندس حسینی نماینده میانه نبوده و نمی باشد .که این حقیر به عنوان نمونه به یک مورد از آنها اشاره کوتاهی می نماییم.جنابج اقای مهندس غلامرضا نوری قزلجه نماینده شهرستان بستان اباد نیز که خودشان به همراه آقایان نادران تهران ، جلیلی مسجدسلیمان،قوامی اسفراین،عبداللهی ماه نشان و ابراهیمی کرمان از طراحان طرح استمرار صلاحیت نمایندگی ،نمایندگان مجلس نهم در صورت کاندیدا شدن در مجلس دهم بودند و بصورت تمام قد و همه جانبه از آن در مصاحبه ها و گفتگو هایشان با سایت ها و رسانه های مختلف به دفاع  وموافقت با آن می پرداختند.

    پس از پرداختن روزنامه ها و سایتها و رسانه های مختلف خبری،تحلیلی به ابعاد پیدا و پنهان این طرح وهدف طراحان ان.که گگویی نمایندگی خود را در مجلس می خواستند مادام العمری نمایند . ورد طرح مذکور از سوی شورای محترم نگهبان اقای نوری به یکباره و با چرخش ۱۸۰درجه ای در مصاحبه ها و گفتگو های مختلف خود با سایت ها و رسانه ها خود را از مخالفان این طرح قلمداد نمودند. که جهت اثبات مطلب عزیزان می توانند به سایت خود ایشان،مهندس غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان اباد،مراجعه نمای نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *