پرهیز از ذوق زدگی بر سر تفاهم نامه هسته ای

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام و المسلمین حامدی در خطبه های نماز جمعه امروز ۹ مرداد در جمع پرشور نمازگزاران با اشاره به این موضوع که خداوند در تمام مراحل زندگانی افراد حتی به وسیله مصیبت وی را امتحان می کند، افزود: مومنان باید در مقابل این گونه امتحانات الهی حواس جمع و شکر گذار نعمات خداوند باشد .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در روز ملی انتقال خون در کشور بر لزوم  توجه به کمبود منابع خونی و اهدای آن در فواصل مختلف سال توسط آهاد مختلف مردم جامعه تاکید کرد و افزود: این امر خداپسندانه نشانه حس انسان دوستی و اهدای زندگی به نیازمندان است.

وی همچنین با اشاره به مناسب ۱۰ مرداد ماه به عنوان روز جهانی شیر مادر، از شیر مادر به عنوان مهم ترین عوامل رشد و سعادت کودک  یاد کرد و بر اهمیت شیر مادران برای پرورش و رشد جسمی و شخصیتی کودکان تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با اشاره به نقش روحانیت در جلوگیری از  انحراف و افزایش بصیرت در جامعه، اظهار داشت: ایجاد  فاصله بین روحانیت و مردم از جمله توطئه های شوم استکبار جهانی است.

وی همچنین با اشاره به مناسبت دوشنبه ۱۲ مرداد ماه به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در کشور، افزود: مسئولین  باید به ورزش زورخانه‌ای که وجاهت مذهبی دارد بها بدهند،تا با وجود این ورزش معنوی در جامعه عظمت مولایمان علی(ع) را گسترش دهیم.

امام جمعه میانه با تشریح زوایای این مناسبت ملی خواستار توجه مدیران و دستگاه‌های دولتی به این ورزش ملی و مذهبی شد.

وی با بیان این موضوع که مسلمانان باید در عرصه ورزش هم  الگوی سایر ملل جهان اسلام  باشند ، اظهار داشت:  شهرستان میانه  به عنوان خطه پهلوان خیز، با کمال تاسف  تنها سالن زورخانه ای آن بعد از سال ها بصورت نیمه کاره رها شده است، که امیدواریم با  وعده های وزیر ورزش و جوانان نسبت به تجهیز این سالن و احداث سالن های مشابه دیگر تا هفته دولت شاهد بهره برداری از این مجموعه ارزشمند ورزشی باشیم.

امام جمعه میانه همچنین با اشاره به  روز حقوق بشر و کرامت انسانی مصادف با چهارشنبه ۱۷ مرداد، با اشاره به این موضوع که ملت ایران تا کنون نتوانسته داشته های دینی و فرهنگی خود را آنگونه می بایست به جهانیان معرفی کند، به تشریح  شان و جایگاه انسانیت در دین مبین اسلام پرداخت.

وی با بیان این موضوع که آمریکا با جنایت های متعدد خود در منطقه و جهان، ادعای حقوق بشر را یدک می کشد، اظهار داشت : جنایت های رخ داده در کشورهای مسلمان منطقه در کنار سکوت محض مجامع بین اللملی و رسانه ای،  نمونه ی آشکار حقوق بشر آمریکایی است.

وی با اشاره به بی اهمیت بودن کشتار انسان ها و تبعیض نژادی در دیدگاه کشورهای مستکبر ، افزود: وحشیگری های این کشورها و مزدوران آنها، نیازمند پاسخ قاطع و محکم مردم مومن و انقلابی کشورمان است.

امام جمعه میانه با اشاره بر ضرورت توجه توطئه های دشمنان در ایجاد دو دسته گی و اختلاف در در سایه تفاهم نامه هسته ای بین مردم و مسئولان نظام ، تاکید کرد: در حال حاضر ذوق زدگی بیش از حد و یاس و نا امیدی از جمله آفات مورد متوجه کشور می باشد.

وی با اشاره به این موضوع که بازار ۸۰ میلیونی و چرخه تولید کشور قابل چشم پوششی نیست، خاطرنشان کرد: بزرگترین ضربه و تحریم های چندین ساله را کشورهای رقم زده اند که هم اکنون در اول صف منتظر ورود به بازارهای داخلی ایران هستند.

خطیب جمعه میانه با اشاره به حمایت های مالی بسیج سازندگی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سطح استان و شهرستان، بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر در جهت ایجاد اشتغال دائم غیر دولتی و کمک به تولید داخلی تاکید کرد.

حامدی همچنین  با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختراعات و دستاوردهای علمی جوانان نخبه و مخترع شهرستان میانه در محل صحن امام زاده اسماعیل (ع) ، بر لزوم حمایت از تولید انبوه این اختراعات و همچنین حمایت های مادی و معنوی مسئولین از این افراد تاکید کرد.

  

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. ما ذوق زده نیستیم شما مواظب خودتان باشید تا دلواپس نباشید

  2. البته معلومه این حرف خود حاج آقای حامدی نیست. این از اون حرف های دیگه شده از سوی ستاد ائمه جمعه مرکز است که همه امام جمعه ها این را تکرار کرده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *