اهدا کنندگان خون ایثارگران جامعه هستند/ لزوم ترویج فرهنگ اهدای خون در بین جوانان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، هوشنگ سروی سرپرست پایگاه انتقال خون شهرستان میانه در گفت و گو با خبرنگار میانا، ضمن گرامیداشت و تبریک ۹مرداد سالروز تاسیس انتقال خون به اهداکنندگان خون در سراسر کشور، افزود : حس انسان دوستی یکی از مهم ترین انگیزه های مردم  برای اهدای خون می باشد .

سروی فرهنگ بالای ایثار و نودوستی را از مهم ترین خصوصیات شهروندان میانه ای عنوان کرد و خواستار ترویج فرهنگ اهدای خون در بین تمام اقشار مردم شد.

 وی ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولین شهرستان میانه به عنوان اهداکنندگان مستمر خون و تلاش برای نهادینه کردن این امر در بین اقشار مختلف مردم، با بیان این موضوع که جامعه ما در حال حرکت به سمت سالمندی است، اظهار داشت:  کاهش کانون های خون سازی در بین افراد پس از ۶۰ سالگی، بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون بین جوانان و آشنایی آنان با تاثیرات فرهنگی و پزشکی این موضوع، می تواند سبب کاهش مشکلات  نیاز به خون در استان شود.

IMG_4132

سرپرست پایگاه انتقال خون میانه با اشاره به این موضوع که آمار جمعیت در بین مردم شهر میانه در حال افزایش بوده و از رشد والایی برخوردار است، افزود: راستای ترویج و فرهنگ سازی اهدای خون در بین اقشار مردم  در طی سالیان اخیر باید تلاش و همت مضاعفی را به خرج دهیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از رسانه ها و خبرنگاران رسمی فعال در سطح شهرستان میانه خواستار ترویج فرهنگ سازی در خصوص اهدای خون در بین اقشار مختلف مردم شد و افزود: ما با ترویج فرهنگ اهدای خون و رشد آمار اهداکنندگان و تامین خون و فرآورده های بیماران و حادثه دیدگان نیازمند به این این ماده حیاتی، به آنان تولدی دوباره می بخشیم.

 هوشنگ سروی با اشاره به اینکه  اهدا کنندگان خون ایثارگران جامعه هستند که با تاکیه بر فرهنگ مهربانی، گذشت و کمک به همنوعان خود را همراه با اهدا خون به دیگران منتقل می کنند یادآور شد : هر فرد سالم در هر سال تا چهار بار با فاصله هشت هفته (دو ماه) می تواند خون اهدا کند.

 

IMG_4130

سروی در ادامه تصریح کرد: ما از خیرین و سازمان های مردم نهاد انتظار کمک رسانی در خصوص اجرای اهداف و تامین خون و فرآورده های خونی تمامی نیازمندان در سطح استان به خصوص شهرستان میانه قدم های والایی برداریم .

سرپرست پایگاه انتقال خون میانه با ذکر پیامی از تمامی اهداکنندگان خون کمال قدردانی را کرد و یادآور شد: ما، دست اندرکاران اداره کل انتقال خون استان از طرف تمامی بیماران نیازمند به خون از شما تشکر می کنیم .

از شما که امروز و در همین لحظه فریادهای بی صدای بیماران را شنیدید و خالصانه و بی هیچ چشمداشتی به یاری شان شتافتید. متشکریم که نگذاشتید مصدومی بر اثر جراحت و خونریزی، جان بسپارد .

متشکریم که با اهدای خون سبب گشتید، نغمه زندگی یک کودک مبتلا به تالاسمی و یا هموفیلی پایان نپذیرد.

و  در نهایت از شما متشکریم که احساس مسئولیت می کنید و بسیاری از دردمندان را چشم انتظار نمی گذارید .

 

——————

گفت و گو : محمد زینالی

——————

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *