مراسم رو نمایی از کتاب کاغذکنان درگذرگاه تاریخ ایران برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا،چاپ دوم کتاب کاغذکنان در گذرگاه تاریخ ایران به قلم اکبر پرندی و با تغییرات و اضافی حدود دو برابر کتاب نخستین منتشر شد و  طی مراسمی با حضور نویسنده و مسئولان منطقه ای، این نسخه جدید رونمایی شد.

 این مراسم با حضور فرماندار و محمد علی مددی نماینده مردم میانه و همچنین فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کشور و بیش از چهار صد نفر از میانه ای های مقیم محور جاده ساوه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهر اسلام شهر برگزار شد.

گفتنی است منطقه کاغذکنان شهرستان میانه در طول تاریخ فراز و فرودهای بسیاری به خود دیده است. منطقه‌ای که امروز کمتر از ده هزار نفر جمعیت دارد روزگاری اوج شکوفایی هنر و صنعت سفالگری بوده است.

در این کتاب درباره منطقه کاغذ کنان آمده است: «این بخش تا سال ۵۸ از توابع شهرستان خلخال و مشتمل بر ۱۱۲ روستا و ۳۵۴۲۹ نفر جمعیت بود کعه در این سال با تصویب شورای نقلاب به میانه پیوست اما بر اساس سرشماری سال ۹۰ جمعیت کاغد کنان به ۹۳۶۶ کاهش یافت که نشانه رشد منفی این منطقه است.

نویسنده این کتاب تلاش کرده تا این منطقه را در دوران‌های مختلف تاریخی از اوایل قرون اسلامی و ظهور صفویه تا به امروز مورد بررسی قرار دهد و بدین منظور از اسناد تاریخی متعددی کمک گرفته است. شرح موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی کاغذکنان ، تحولات این منطقه در دوره قاجار و پهلوی و همچنین معرفی دانشمندان، علما و مشاهیر ادبی این منطقه از دیگر بخش‌های این کتاب است.

همچنین حدود ۵۰ صفحه از کتاب به انتشار اسناد نوشتاری و تصاویری که در تحقیقات مربوط به انتشار این کتاب مورد استفاده قرار گرفته منتشر شده است.

این کتاب در ۳۱۱ صفحه و با قیمت ۲۲ هزار تومان از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است.

مراسم رو نمایی از کتاب کاغذکنان درگذرگاه تاریخ ایران+عکس

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. بسیار خوشحال شدیم از  خبر چاپ دوباره کتاب کاغذکنان در گذر تاریخ ، خیلی به موقع بود کاش دیگران نیز تکانی به خودشان بدهند .باتشکر

  2. قاسم زاهدی

    ماهم خوشحال شدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *