گام اول احداث نیروگاه حرارتی و بادی در شهرستان میانه برداشته شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، با توجه به اخذ تمهیدات و اقدامات لازم برای احداث دو نیروگاه حرارتی با تولید یکهزارو ۷۶۰ مگاوات برق در شهرستان میانه، هیئتی از سوی شرکت ترکیه ای به منظور بازدید از اراضی در نظر گرفته شده برای این منظور در محل بخشداری بخش کاعذکنان میانه حاضر شدند.

پیش از با سفر از پیش تعیین شده یک شرکت ترکیه ای با سابقه درخشان به استان در اردیبهشت سالجاری و طی یک هفته رایزنی، توافقنامه ای بین وزارت نیرو با حضور استاندار آذربایجان شرقی و نماینده شرکت ترکیه ای برای احداث ۶ نیروگاه در سطح استان با ظرفیت ۴ هزار مگاوات که در کل کشور بی سابقه و بی نظیر است امضا شده بود.   

گام اول احداث نیروگاه حرارتی و بادی در شهرستان میانه برداشته شد+تصاویر

نهایتاً با تشکیل حلسه ای  با حضور حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه و محمد علی مددی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مسئولین شهرستانی بر جدیت دستگاههای شهرستان و حمایت و پیگیری استاندار آذربایجان شرقی برای اجرای این طرح بزرگ صنعتی و اقتصادی تاکید کردند.

نیروگاههای کشور با مصرف بالای آب از راندمان ۳۰ درصد برخوردار هستند اما نیروگاههای احداثی از سوی شرکت ترکیه ای با ۵۰ درصد راندمان از مصرف پایین آب برخورداربوده و با توجه به اینکه با فن آوریهای نوین احداث خواهد شد با کمترین آلایندگی زیست محیطی همراه خواهد بود.

گام اول احداث نیروگاه حرارتی و بادی در شهرستان میانه برداشته شد+تصاویر

در حال حاضر کل تولید برق استان آذربایجان شرقی یکهزارو ۵۰۰ مگاوات است و ظرفیت نیروگاهی که در میانه در نظر گرفته شده در قالب ۲ نیروگاه ۸۸۰ مگاواتی جمعاً به مقدار ۱۷۶۰ مگاوات خواهد بود که بیش از ظرفیت تولید فعلی استان و در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار انجام خواهد گرفت.

این نیروگاه یکی از پروژه های عظیم شهرستان به شمار خواهد رفت که علاوه بر اشتغالزایی در منطقه و توسعه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در تامین نیروی برق مورد نیاز کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

IMG_0313

در طول ۳ سال ساخت نیروگاه، روزانه حدود ۳ هزار نفر در حرفه های مختلف در ساخت نیروگاه مشغول خواهند بود و بعد از اتمام پروژه نیز حدود ۳۰۰ نفر بطور مستقیم در آن مشغول بکار خواهند شد. این نیروگاه قادر خواهد بود برق ۳۰ شهرستان مانند میانه را تامین کند زیرا پیک مصرف برق شهرستان میانه ۶۰ مگاوات می باشد.

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *