در مذاکرات هسته‌ای چیز محرمانه نداریم/ اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی‌دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا،  سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما در آغاز کنفرانس خبری کاخ سفید در روزهای اخیر اعلام داشته است: ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی البته اسنادی در خصوص حل و فصل جنبه نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای این کشور تهیه کرده‌اند که منتشر نشده ولی ما این اسناد را دیده‌ایم و از محتوای آن رضایت داریم.

این اظهارنظر در حالی است که تنها یک سند از جمع بندی مذاکرات گروه ۵+۱ و ایران در رسانه ها توسط وزارت خارجه ایران و امریکا منتشر شد و هیچ یک از طرفین حاضر در مذاکرات صحبتی از چنین توافق نامه محرمانه ای انجام نداده اند.

بلافاصله پس از اظهار نظر رایس، دوستاتور امریکایی نیز از دولت امریکا خواسته اند دو ضمیمه محرمانه مرتبط با سند برنامه جامع اقدام مشترک را به کنگره تحویل دهند

در همین راستا محمد علی مددی نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار میانا ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره‌ کننده هسته ای کشور بر ضرورت انجام مذاکرات در چارچوب خطوط قرمز نظام و رهبری تاکید کرد و افزود: مطمعناً مجلس در چارچوب قانون، جمع بندی مذاکرات را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

وی با اشاره به این موضوع که  مراکز نظامی امنیت نظام را تامین می کند، تاکید کرد: ما در مذاکرات توافق نامه محرمانه نداشته و  اجازه نخواهیم داد خدشه ای به محل های نظامی و حاکمیتی ما وارد شود.

نماینده مردم میانه با اشاره به ضرورت و خط قرمز خواندن منافع نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری در پیش برد این جمع بندی، خاطرنشان کرد:  حفظ ارزش های نظام می بایست جزو مبنای اصلی مذاکرات هسته ای قرار گیرد.

این نماینده مجلس همچنین اظهار داشت: بنا به فرمایش  رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس، توافق حاصله را به صورت دقیق و تا دست یابی به یک نتیجه مطلوب  بررسی و دنبال خواهیم کرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *