نیروگاه حرارتی برق یکهزار و ۷۶۰ مگاواتی در شهرستان میانه احداث می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در نشست توزیع برق شهرستان میانه افزود: این نیروگاه با سرمایه گذاری شرکت خارجی و با استفاده از فن آوریهای نوین و بدون آلایندگی زیست محیطی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اعلام موافقت استاندارآذربایجان شرقی مبنی براحداث نیروگاه سیکل ترکیبی در میانه، از ضرب العجل دوهفته ای وی برای تسریع در روند امور استانی این طرح خبر داد.

فرماندار ویژه میانه، با بیان اینکه دستگاههای شهرستان متعهد به تامین زمین مناسب و زیرساخت های مورد نیاز این پروژه هستند، گفت: مجموعه شهرستان آماده انجام امور و رفع هرگونه موانع بر سر راه احداث این پروژه می باشند.

وی با اشاره به عظمت طرح اظهار کرد: در حال حاضر محل شناسایی شده که با حضور کارشناسان استان و شهرستان در حال بررسی و نهایی شدن است.

فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه در حال حاضرکل تولید برق استان آذربایجان شرقی یکهزارو ۵۰۰ مگاوات بوده و ظرفیت نیروگاه میانه بیش از ظرفیت تولید فعلی استان خواهد بود، افزود: این نیروگاه قادر خواهد بود برق ۳۰ شهرستان بزرگ همچون میانه را تامین کند زیرا پیک مصرف برق شهرستان میانه ۶۰ مگاوات می باشد.

شکری با بیان اینکه درطی مراحل ساخت پروژه روزانه ۳ هزار نفر مشغول بکار شده و بعد از اتمام طرح نیز برای ۳۰۰ نفر بطور مستقیم اشتغالزایی خواهد شد ، تاکید کرد: این پروژه سبب تحرک اقتصادی موثر و اشتغالزایی بالا در منطقه خواهد شد که دراین زمینه لازم است جوانان شهرستان میانه با کسب تخصص و مهارتهای لازم سهم بزرگی از این اشتغال را به خود اختصاص دهند. 

فرماندار ویژه میانه افزود : از زمانی که استاندارآذربایجان شرقی مسوولیت تمهید مقدمات احداث نیروگاه را به شهرستان میانه واگذارکردند، ادارات ذیربط شهرستان و کارشناسان استانی تعامل نزدیکی با فرمانداری ویژه شهرستان برقرار کرده اند که همت و جدیت آنها برای تمهید مقدمات احداث نیروگاه ستودنی است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *