در فصل بهار شهرستان میانه کمترین بارندگی ثبت شده در استان را به خود اختصاص داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، فرخ مطلبی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، میانگین بارندگی استان در فصل بهار سال جاری را ۹۶٫۹ میلی متر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین بارش در سه ماهه اول امسال از ایستگاه مرند به میزان ۱۶۳٫۸ میلی متر گزارش شده است ، گفت: بارندگی های این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به دراز مدت ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.
مطلبی فر کمترین بارندگی ثبت شده در استان در فصل بهار را مربوط به شهرستان میانه با ۴۵٫۷ میلی متر اعلام کرد و افزود: بارش های این شهرستان نسبت به بهار سال گذشته ۵۶٫۷ درصد و نسبت به دراز مدت ۵۵٫۴ درصد کاهش یافته است.
وی اظهارکرد: بیشترین تغییر افزایشی بارش های سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال جاری مربوط به شهرستان مراغه با ۷۳٫۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت مربوط به شهرستان اهر با ۱۹٫۵ درصد افزایش است.
آب و هوای آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است. 
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس قرارگرفته است به علاوه، بادهای محلی نیز تحت تأثیر شرایط طبیعی استان از سوی کوهستان های بلند و دریاچه های ارومیه و خزر به سوی دشت ها و جلگه ها می وزند. 
آذربایجان شرقی یک منطقه سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید و میانگین بارندگی سالیانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلی متر می باشد.
استان آذربایجان شرقی با ۲۱ شهرستان، دارای ۱۷ ایستگاه هواشناسی سینوپتیک ( همدیدی ) و یک مرکز هواشناسی کشاورزی است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *