ارتباط دوستی والدین با فرزندان، در کاهش گرایش جوانان به مواد مخدر موثر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در خطبه های نماز جمعه ۵ تیرماه ۹۴، در جمع پرشور نمازگزاران با اشاره به این موضوع که مومنان باید به گفته های خود عامل باشند و  در مرحله بعدی به دیگران سفارش و توصیه نمایند، افزود: انسان باید تا می تواند در زندگی نسبت به آن چیزی که علم آن را ندارد  سکوت اختیار کند، زیرا سخن بیهوده گفتن انسان را به خطا و گناه دچار می کند.

امام جمعه میانه با اشاره به اهمیت علم و دانش و صبر و سکوت اختیار کردن در رسیدن به درجات بالا و نزدیکی به پروردگار، بار دیگر بر لزوم پرهیز از بیهوده گویی در مواقعی که سخن اضافی به ضرر انسان است تاکید کرد و افزود: رعایت این نکته راهنمایی برای رسیدن به درجات بالای سیر و سلوک می باشد.

خطیب جمعه میانه با اشاره به قرار گرفتن در روز جمعه ۵ تیرماه به مناسبت روز مبارزه با مواد مخدر با بلای خانمان سوز خواندن این معضل و مشکل در جامعه، اظهار داشت:  اعتیاد به مواد مخدر شوخی بردار نیست و افراد جامعه و مسئولان با بدور از مصونیت های خیالی و دقت و مراقبت بیشتر به وظیفه شرعی خود در قابل رهایی این افراد از چنگال اعتیاد عمل کنیم.

حامدی، بر ضرورت رفاقت و دوستی عمیق والدین با فرزندان و نظارت و کنترل بیشتر برروی اعمال و رفتار آنان و همچنین توجه و فعالیت جدی مسوولین امر به لحاظ آمار بالای اعتیاد در شهرستان میانه تاکید کرد.

امام جمعه میانه با اشاره به نام گذاری هفته اول تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب  و همچنین کاهش نذورات آسمانی و مصرف بیش از حد آب در جامعه، خاطرنشان کرد: بی شک با وضعیت موجود در سالهای آینده جنگ ملت های جهان بر سر منابع آبی خواهد بود.

وی بر پرهیز از اسراف به عنوان یک دستور دینی و برنامه ریزی صحیح در کشت محصولات کشاورزی و مدیریت منابع آبی تاکید و از آنها به عنوان یکی از  راهکارهای مقابله با کم آبی یاد کرد.

خطیب جمعه میانه ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) مصادف با روز شنبه ۶ تیر ماه به تشریح واقعه سو قصد به جان رهبر انقلاب اسلامی در سال ۶۰ و شکست عملیات منافقین پرداخت.

وی همچنین با اشاره به در پیش روز بودن روز یکشنبه ۷ تیر به عنوان سالروز شهادت شهید بهشتی ضمن تسلیت فرار رسیدن این روز گرامی و همچنین گرامیداشت هفته قوه قضاییه با اشاره به توطئه های متعدد دشمنان بعد از انقلاب اسلامی، با طراحی آمریکا و منافقین گور دل در ترور شخصیت های تراز اول و انقلابی کشور، افزود:  با این سابقه تیره و تار هم اکنون زبان این کشورها در اعتماد سازی متقابل در مذاکرات هسته ای در پیشگاه ملت ایران دراز و ملت و مسوولان نظام نباید گذشته سیاه این کشورها را از یاد فراموش کنند.

حامدی همچنین ضمن بازگو کردن بیانات مقام معظم رهبری در جمعه مسئولین و سران نظام جمهوری اسلامی ایران طی روزهای گذشته ، با تاکید بر حمایت تمام عیار از تیم مذاکره کننده هسته ای در چارچوب قوانین و اهداف نظام و انقلاب تاکید کرد.

امام جمعه میانه با اشاره به دوشنبه ۸ تیر ماه بمباران سالروز بمباران شیمیایی سر دشت، یاد و خاطره تمامی شهدا و بازماندگان هشت سال دفاع مقدس که دچار عارضه شیمیایی شده اند را گرامیداشت.

حامدی همچنین ضمن اشاره به فرا رسیدن  روز چهارشنبه ۱۰ تیر ماه مصادف با سالروز صنعت و معدن با اشاره آمار بالای مراجعات و آمار بیکاری در سطح شهرستان میانه، سنگ اندازی  برخی ادارات و سازمان ها بر سر راه تولید و اشتغالزایی را جایز ندانست و اظهار داشت: بایستی عملکرد و نظر مسئولان در شرایط حال حاضر کشور نسبت به سرمایه گذاران و فعالین عرصه تولید ویژه و حمایتی باشد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *