در کمپ های ترک اعتیاد شهرستان میانه چه می گذرد! + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، چند سالی است که کمپ های ترک اعتیاد، فعالیتشان را در شهرستان میانه آغاز کرده اند و تا به امروز افراد زیادی برای ترک مواد مخدر به این مراکز مراجعه کرده و درمانشان را آغاز کرده‌اند. در نگاه اول همه چیز خوب به نظر می‌رسد، اما وقتی پای حرف های معتادانی که یک روز به امید ترک مواد سر از این مراکز درآورده اند، می نشینید تازه متوجه می شوید در پشت درهای بسته بعضی از این کمپ های ترک اعتیاد  چه اتفاقاتی  درحال رخ دادن است.

در سال ۸۶ در سازمان بهزیستی، پروتکلی مصوب شده بود که کمپ ها نباید هیچ دیواری داشته باشند و حضور در این مراکز اختیاری باشد. رفت و آمد در این کمپ ها آزاد است و باید فرد معتاد احساس آزادی داشته باشد و طبق یک مدل اجتماعی کارشناسی شده اعتیاد را کنار بگذارد، اما متأسفانه با آغاز به کار این کمپ ها پروتکل هایی که برای راه اندازی این مراکز، مشخص شده بود اجرا نشد و در حال حاضر شاهد مراکز ترک اعتیادی هستیم که مانند یک زندان است و هیچ احساس آزادی در آنجا وجود ندارد.

همزمان با پنجم تیر ماه به مناسبت سالروز مبارزه با مواد مخدر در کشور بنا به پیگیری خبرنگار ما در حال حاضر ۲ مرکز اقامتی میان مدت ۲( کمپ) و ۷ مرکز درمان سرپایی در شهرستان میانه مشغول به فعالیت هستند که به گفته عوامل اداره بهزیستی استان طی بازدید سر زده از کمپ های ترک اعتیاد این مکان ها وضعیت آنها را نامناسب عنوان کرده اند.

بی شک کوتاهی مسئولین در تامین مراکز تمیز و آرامش بخش و امن برای این قشر از جامعه را امری غیرقابل اغماض نامید و گفت تا شخص احساس آرامش روحی  در فضای که در آنجا اقدام به ترک می کند نداشته باشد به مرور زمان انگیزه خود را برای حضور در این فضا از دست داده و با تبلیغات منفی از حضور دیگر معتادین در این مکانها جلوگیری خواهد نمود.

همچنین نباید فراموش کرد به گفته سردار محمد علی نصرتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر؛  استان آذربایجان شرقی با ۱/۹۱ درصد رشد مصرف مواد مخدر، در بین استان های کشور در جایگاه بیست و یکم قرار دارد و شهرهای تبریز، مراغه و میانه به ترتیب آلوده ترین شهرهای استان از نظر مصرف مواد مخدر هستند.

 

وضعیت مراکز ترک اعتیاد شهرستان میانه

۲۰۱۵۰۵۲۵_۱۸۳۸۴۴

۲۰۱۵۰۵۲۵_۱۸۳۸۴۸

 

۲۰۱۵۰۵۲۵_۱۸۳۸۵۸

۲۰۱۵۰۵۲۵_۱۸۴۳۴۴

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *