شورای اداری نباید سبب بدبینی و نارضایتی مردم شود

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در جلسه شورای اداری بخش ترکمانچای با اشاره به اینکه باید برای پیشبرد اهداف از تمامی پتانسیل ها و توانایی هااستفاده کرد، افزود: جلسات شورای اداری نباید صرفاً بر مسائل عمرانی معطوف شود بلکه طرح مسائل اجتماعی، فرهنگی و هنری از لازمه این جلسات است.
فرماندار ویژه میانه انتخاب درست مسیر و درست پیمودن آن را زمینه ساز پیشبرد اهداف خوانده، هدف اصلی شورای اداری را توسعه منطقه با استفاده از راهبردهای صحیح عنوان کرد.
شکری با بیان اینکه میانه از نظر برخورداری از امکانات نسبت به بسیاری از شهرستان های استان در وضع مطلوبی به سر نمی برد، گازرسانی به روستاهای شهرستان و احداث راه برای ۱۴۱ روستا را دو مساله مهم خوانده گفت: در کاستن فاصله های موجود و رساندن آمار این خدمات به میانگین استانی تلاش خواهیم کرد.
وی با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات و حساسیت موضوع، دوری از هرگونه حواشی، تمرکز به خدمت رسانی به مردم، پرهیز از پرداختن به مسائل سیاسی و منتسب به اشخاص بودن را به اعضا توصیه کرده، افزود: محیط اداری باید عاری از اینگونه مسائل باشد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی، ادارات و اعضای شورای اداری ترکمانچای را منسجم و دارای روحیه خدمتی ارزیابی کرده، افزود: اعضا موظفند ادارات را از هرگونه مسائلی که خدمت رسانی را کمرنگ کرده و تحت شعاع قرار می دهد مصون نگهدارند که در این راستا به عنوان فرماندار شهرستان اجازه فعالیت های جناحی و سیاسی در ادارات را نخواهم داد و کارکنان دولت نیز باید کار جمعی با همت و همدلی، پرهیز از عوام فریبی و درنظر گرفتن مصلحت منطقه را سرلوحه کار خود قرار دهند.
فرماندار ویژه میانه با اشاره به اینکه اگر در روستاها اهالی طرح های توجیهی مشارکتی ارائه دهند و اعضا ی آنها بیش از ۲۰۰ نفر باشد دولت نیز از طریق صندوق کارآفرینی امید کمک ۵ برابری خواهد نمود و جز این نمی تواند کاری انجام دهد چرا که ۷۰ درصد درآمد دولت صرف هزینه های جاری و تنها ۱۱ درصد صرف امور عمرانی می شود که برای جبران این امر مشارکت مردم در عمران کشور امری ضروری است.
شکری اظهار کرد: امسال واگذاری شهرک صنعتی ترکمانچای و شماره ۲ میانه به انجام خواهد رسید که نیازمند ایجاد کارگروهی برای جذب سرمایه گذار از خود شهرستان و میانه ایهای مقیم مراکز استانهاست.
شکری به اعتبارات بالای ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش ترکمانچای اشاره کرده افزود: این اعتبار صرف امور عمرانی و رفع نواقص بخش ترکمانچای خواهد شد .
وی با تاکید بر اینکه نبود و یا کمبود اعتبارات نباید مانع از ارائه طرح باشد افزود: بالای ۲۰ میلیارد ریال نیز به شهرداری ترکمانچای کمک شده که باید در جهت زیباسازی شهری از جمله انتخاب محل دفن زباله هزینه کند.
بخشدار ترکمانچای میانه نیز در این جلسه با اشاره به جمعیت ۲۳ هزار نفری این بخش بر طبق سرشماری سال ۹۰ به ارائه گزارشی از وضعیت شهر ترکمانچای و روستاهای آن پرداخت.
بهنام آقامحمدی بلا استفاده ماندن سد ترکمانچای علی رغم هزینه های فراوان برای احداث آن، تکمیل گلخانه چناق بلاغ در ۲۴ هکتار، کندی پیشرفت عملیات اجرایی شهرک صنعتی ترکمانچای ، گاز رسانی به ۵ روستا، احداث پایگاه صومعه علیا، مجوز حفر چاه برای تخصیص آنها به باغات معروف به ورزقان چای ، احداث کلینیک تامین اجتماعی، دایر نمودن اورژانس، احداث پاسگاه صومعه علیا، وضعیت نامناسب ورودی و نبود فلکه، کمبود اعتبارات شهرداری و فرار آب از سد یالقوزآغاج و عدم احداث کانالهای آب آور را از جمله مسائل بخش ترکمانچای عنوان کرده رفع این مشکلات را نیازمند مدیریت جهادی خواند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *