آمریکا با اسلام خودساخته مخالفتی ندارد/ امام (ره) احیاء کننده اسلام ناب نبوی در جهان بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در خطبه های نماز عبادی – سیاسی در جمع پرشور نماز گزاران در محل مسجد جامع این شهر، با اشاره به بحث های گذشته در بخش سوم نهج البلاغه، با بیان این موضوع که لذت دنیا و تلاش انسان برای دست یابی به بدان زود گذر و لحظه ای است، افزود: متاسفانه وضعیت جامعه ما در مصرف گرایی مطلوب نمی باشد.
امام جمعه میانه ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری افراد جامعه  در مقوله مصرف و پرهیز از اسراف در خورد و خوارک، اظهار داشت: شکم پرستی و زیاده روی و شهوت جزو موضوعاتی است که دین مبین اسلام بارها بر لزوم پرهیز از آنها تاکید کرده است.
حامدی خروج و انحراف از دین را از جمله آثار و برکات شکم پرستی و شهوت عنوان کرد و افزود: بالاترین عبادت ها در نزد خداوند تدوین برنامه و تناسب میان آیات و روایت با اعمال ما مسلمانان است.

خطیب جمعه میانه با اشاره به پشت سر گذاشتن نیمه دوم شعبان بر ضرورت درک فیوضات الهی و احیای سنت نبوی در جامعه و همچنین روزه گرفتن و عبادت شبانه در این ایام به عنوان اعمال پسندیده نبوی یاد و بر انجام آن تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی همچنین با اشاره قرار گرفتن در روز جمعه ۱۵ خرداد ماه مصادف با سالروز قیام خونین مردم قم در سال ۱۳۴۲، افزود: کشتاری که در این قیام صورت گرفت باعث شد تا امام این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کند . 


وی پیروزی انقلاب اسلامی را به برکت خون های ریخته جوانان پیرو خط امام و رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: مطمعناً کشتار مردم مسلمانان و واقعه 15 خرداد به عنوان برگی دیگر از جنایت های وحشایانه استکبار جهانی در تاریخ ثبت خواهد شد.

حامدی، استمرار در مسیر و حرکت در راه فرمایشات رهبری به پشتبانه امت ولایت مدار و با اشاره به مراسم بیست ششمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، افزود: این مراسم نمود عینی در تداوم این مسیر و بیانات مقام معظم رهبری نسبت به احیای پایه های اصول اندیشه و مکتب امام باید مورد توجه قرار گیرد.


نماینده ولی فقیه در شهرستان میانه ضمن ضروری خواندن معرفی اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی در جامعه و افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد) و اندیشه امام (ره)، اسلام سازش و رفاه طلبی و خشونت در دین و مکتب اسلام جایگاهی ندارد.


امام جمعه میانه افزود: امام خمینی اسلام عقلانی و با منطق را به جهانیان شناساند و هیچ گاه زیر بار ظلم و سازش نرفت.

وی تاکید کرد :متاسفانه برخی افراد در ظاهر منادی اسلام و آب در آسیاب دشمن میریزند افزود: آمریکا با اسلام شیعی و سنی که برنامه های آن توسط دست نشانده هایش تنظیم شده هیچ مشکلی ندارد و حتی از آن حمایت می کند.


وی گروه های تروریستی داعش و نا امن ترین منطقه جهان پیرامون کشورهای مسلمان منطقه را از جمله خروجی های اسلام آمریکایی در خاورمیانه برشمرد و اظهار داشت: اسلام ناب بر پایه انسان محوری و حمایت از کشور های مسلمان و ستم دیده می باشد و ما به عنوان ملت مسلمان بایستی با دید اعتقادی در این مسیر گام برداریم .

حامدی بی اعتمادی به دشمنان و تکیه بر توان داخلی و نفی اشرافی گری در بین مسوولان را از جمله محورهای کلیدی در پیش برد اهداف نظام و انقلاب برشمرد .

امام جمعه میانه در پایان بر ضرورت بهره مندی و ثبت نام نوجوانان و جوانان در کلاس های قرآنی در ایام تعطیلات تابستانی برای پر کردن اوقات فراغات و نزدیک شدن به پرورگار متعال تاکید کرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *