انجمن حمایت از زندانیان میانه یکی از انجمن های برتر استان و کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان میانه با حضور علی اکبربنی هاشم  مدیر کل زندان های استان آذربایجان شرقی در شهر میانه تشکیل جلسه داد.

مدیر کل زندان های استان آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان این موضوع که ۸۵ درصد از زندانیان استان از دهک های پایین اجتماع بوده و درآمد خانواده های آنان زیر چهار میلیون ریال است، افزود: ۷۵ درصد از زندانیان از سواد زیرمقطع سیکل برخوردارند که  این امر ارتباط مستقیم بین سطح علم و جرم را به اثبات می رساند.

وی فقر علم، مادی و دینی و مذهبی را در کنار هم سبب ایجاد بحران در جامعه خواند و خواستار اصلاح امور تربیتی در زندان ها شد.
مدیر کل زندان های استان خانواده های زندانیان را خانواده های بحران زده خواند که اگر در همان هفته اول انجمن به داد خانواده آن ها نرسیده و بخشی از مشکلات را ترمیم نکند، شاید سبب بحران های بسیاری در جامعه شوند.

بنی هاشم بااشاره به اینکه خدمات دهی به خانواده های زندانیان در سال ۹۴ نسبت به ۹۳ باید دو برابر شود، افزود: مبالغ پرداختی کنونی توسط کمیته امداد ناچیز بوده و با توجه به قیمت ها، این مبالغ علامت تعجب و خطری است که باید ترمیم شود.

وی گفت: انجمن ها باید دو مقوله اشتغال و درآمد پایدار را مورد توجه قراردهند تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری زندانیان پس از آزادی از زندان باشیم.

وی این امر را تداعی گر روایت ورود فقر از دری و خروج ایمان از در دیگر عنوان کرده و افزود: فقر یکی از دلایل به وجود آمدن بزه و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه به شمار می رود.

 مدیر کل زندان های استان آذربایجان شرقی همچنین انجمن حمایت از زندانیان میانه را یکی از انجمن های برتر استان و کشور معرفی کرد.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *