جشن طلاق و ازدواج سفید؛سمی برای جامعه و تمدن اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در جمع پرشور نمازگزاران در محل مسجد جامع این شهر با اشاره به این موضوع که ریا کردن در دین اسلام کفر شناخته شده است، افزود: منت نهادن، کفر و ریا موجب باطل کردن  اعمال نیک بندگان خدا می‌ شود.

امام جمعه میانه  با اشاره به این موضوع که اجر و پاداش خداوند در گرو عمل صالح و شریک قرار ندادن دیگران در عبادات متوجه به پروردگار است، اظهار داشت: انجام عمل صالح خوب است ولی حفظ آن بسیار سخت تر از خود آن است.

حامدی، با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی ماه رجب و همچنین جمعه آخر آن، بر لزوم به جا آوردن فرایض الهی و ادعیه این ماه تاکید کرد.

خطیب جمعه میانه  در خصوص روز جهانی خانواده مصادف با ۲۵ اردیبهشت ماه نیز گفت : خانواده اصلی ترین رکن نظام اجتماعی است که صلاح و جامعه به آن بستگی دارد. .

 حجت الاسلام و المسلمین حامدی با اشاره به این موضوع که دنیای امروزی در مسیر درستی حرکت نمی کند، افزود : دشمنان اسلام با علم به اهمیت جایگاه خانواده به لحاظ تاثیرگذاری در تمامی ابعاد اجتماع و به عنوان نهادی مقدس، در جوامع اسلامی و سنتی، در صدد تخریب و تضعیف آن در جوامع اسلامی هستند.

وی ضمن تاکید بر لزوم تحکیم و تقویت نهاد مقدس خانواده در اسلام از آن به عنوان تضمین کننده سکون و آرامش در جامعه یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان میانه رواج ازدواج سفید و جشن طلاق در میان جوانان را نشانه ای بارز از به ثمر نشستن اهداف دشمنان در جوامع اسلامی عنوان کرد و افزود : شکستن و خرد کردن ازدواج و یا بر عکس ازدواج بر خلاف  دستورات دینی،  نشانه از بین رفتن حیا و پشت کردن به باورها و اعتقادات دینی در جوامع اسلامی است.

وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر برخی افراد حیوانات را انیس و مونس خود برای زندگی کرده اند، تصریح کرد: در تفکر این افراد راه رفتن در خیابان به همراه یک حیوان نوعی تمدن و فرهنگ بشمار می آید، غافل آنکه همین فرهنگ غربی و افرادی که بدان عمل می کنند، در شرایط کنونی چشم به کشتار افراد بی گناه بسته اند و باز دم از حقوق بشر می زنند که  این کار را حیوانات هم انجام نمی ‌دهند.

امام جمعه میانه با تبریک سالروز مبعث رسول مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) در روز شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۴ و تاکید بر ضرورت شناخت و اهداف مبعث این پیامبر عالی قدر، گفت: مبعث، عظیم ترین رخداد تاریخ بشری است و ما مسلمانان باید قدر و منزلت این روز بزرگ را با انجام فرایض الهی و ادعیه این روز غنیمت شماریم.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با اشاره به فرا رسیدن هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه،  با انتقاد از بسته بودن درب های تنها موزه شهرستان بعد از بازگشایی موقت در ایام عید، اظهار داشت: مسئولین امر باید این موزه را در شان مردم و بناها و آثار بی شمار تاریخی شهرستان، تکمیل و تجهیز نمایند و از اینگونه بازگشایی و افتتاح ها که منحصراً منوط به زمان خاصی می باشد، اجتناب نمایند.

خطیب جمعه میانه با اشاره به جنایات و کشتار مسلمانان یمن توسط رژیم آل سعود و نقض مکرر آشکار آتش بس در این کشور، افزود: مانع تراشی این رژیم در ارسال کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران و همچنین استفاده از سلاح های ممنوعه، نشانه بارز وحشی گری و خوی حیوانی این رژیم دست نشانده در آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

حامدی همچنین از تلاش مسئولین و نمایندگان در استقرار دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شهر میانه و ارائه خدمات با تعرفه های دولتی و از پیگیری مجدانه این اشخاص در استقرار دستگاه های دیگر از طریق بخش خصوصی نیز   تقدیر و تشکر کرد.

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *