باز هم شهرستان طلایی میانه از مسیر تور دوچرخه‌سواری آذربایجان جا افتاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، برگزاری سی‌امین دوره رقابت‌های تور بین المللی دوچرخه‌سواری ایران (آذربایجان) فرصت مغتنمی است تا بار دیگر مردم میهمان نواز و ورزش دوست آذربایجان، با استحکام مودت و دوستی‌ها و تبادل فرهنگ‌ها بین ورزشکاران ملل مختلف جهان، لحظات شیرین و تصاویر خاطره‌انگیزی را در مناظر زیبای طبیعت بهاری خطه آذربایجان بیافریند.

تور دوچرخه سواری آذربایجان که ۲۹ سال بدون وقفه برگزار و به یکی از معتبرترین تورهای قاره کهن تبدیل شده در حالی برای برگزاری بیست و هفتمین دوره آماده می شود که حضور تیم های مطرح خارجی بر کیفیت آن افزوده و آن را در ردیف یکی از تورهای برتر قاره آسیا قرار داده است.

بعد از برگزاری بیست و هفتیمن دوره این مسابقات شهرستان میانه از مسیر رکاب زنی دوچرخه سوارن حذف شد موضوعی که بر لزوم پاسخگویی مسئولین شهرستانی و استانی در خصوص از بین بردن میزبانی یک رقابت بین المللی را از صحنه ورزشی شهرستان پر افتخار میانه، می افزاید.

در حالی که استقبال پرشور و بی نظیر از دوچرخه سواران و برگزاری مراسم با شکوه با حضور مردم فهیم و ورزش کار و ورزش دوست میانه و همچنین  تجلیل از برندگان در حد مطلوبی انجام می گرفت و حتی  بنا بر اظهارات میهمانان خارجی و داخلی در ادوار گذشته این رقابت بزرگ استانی، استقبال مردم از دوچرخه سواران بی نظیر بوده و قابل قیاس با شهرهای دیگر نبود، بایستی دید که چرا شهرستان میانه که در دامان خود قهرمانان نام آور آسیا و جهان را در رشته های وزنه برداری، کشتی، تکواندو و دوچرخه سواری پرورش داده و با حمایت های بیشتر در راه توسعه ورزش استان قدم برداشته، از مسیر عبور رکاب زنان این دوره از رقابت ها نیز حذف شده است.

بدون تردید این مسابقات بستری مناسب جهت ایجاد همبستگی‌های اجتماعی و تعمیق روحیه صلح، دوستی و برادری در میان جوامع بشری است، که خواهد توانست در ارتباطات ورزشی، فرهنگی و اجتماعی ایران اسلامی با کشورهای شرکت‌کننده نقش مثبت و مؤثری داشته باشد.
سی‌امین دوره این مسابقات در حالی برگزار می‌شود که همواره در طول سالیان متمادی به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی آسیا توانسته است علاوه بر ارتقاء و پرورش استعدادهای ورزشی، در توسعه و تحکیم مناسبات کشورهای دوست و همسایه نقش به‌سزایی ایفا کند.

 

سی‌امین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران (آذربایجان) از هفتم تا ۱۲ خرداد سال جاری در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. امیر قره داغی

    با عرض سلام

    بنده دو دوره به عنوان مترجم در تور دوچرخه سواری آذربایجان همراه تیم های خارجی بوده ام .

    مهمترین مشکل و کمبود میانه نبود هتل و محل اسکان مناسب می باشد. به طوری که در میزبانی چند سال قبل دوچرخه سواران خارجی در استادسرای دانشگاه آزاد اسکان داده شدند که به هیچ وجه قابل مقایسه با هتل های ۵ ستاره ارومیه و سرعین نمی باشد .
    مورد دیگر استقبال ضعیف مسئولین در خط پایان بود که حتی چند بطری آب معدنی برای نوشیدن ورزشکاران فراهم نبود .

    کامل حق با شماست که استقبال مردمی پرشور بود ولی تنها حضور مردم ملاک میزبانی نمی باشد .

  2. با سلام

    نمایندگان در سفر استانی رئیس جمهوراز وزیر محترم ورزش وجوانان در بازدید از شهر میانه این موضوعات رو باید پیگیری می کردند نه بحث فولاد و … رو که به ورزش ربطی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *