خبر یک روزنامه آمریکایی از تبدیل شدن ایران به چین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از مشرق، روزنامه ایران در ستون اخبار ویژه امروز خود که تحت عنوان "دیگه چه خبر…" منتشر می شود، مطالب زیر را منتشر کرده است:

* عربستان: توافق هسته‌ای باید منطبق با قطعنامه اتحادیه عرب باشد

سعود الفیصل گفت: «فرانسه به ما قول داده است هر آنچه نیاز داشته باشیم، تأمین کند.» به گزارش انتخاب، وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود در ریاض گفت: «فرانسه اعلام کرده است که آمادگی دارد هر آنچه عربستان سعودی در همه حوزه‌ها نیاز دارد تأمین کند.» سعود الفیصل  با اشاره به بیانیه سوئیس ادامه داد: «عربستان سعودی امیدوار است که این توافقنامه به تقویت ثبات در منطقه و جهان منجر شود و منطقه خاورمیانه و خلیج فارس از سلاح کشتار جمعی و از جمله سلاح هسته‌ای عاری شود. به گونه‌ای که با قطعنامه اتحادیه عرب در این خصوص تطابق داشته باشد.» فابیوس نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد: «ما مسائل را بررسی کردیم. آنچه که تاکنون درباره آن توافق شده، مثبت است و تقریباً یک کشور (اسرائیل) به این توافق اعتراض دارد.»

* ادعای «رویترز» درباره فرجام تحریم‌های ایران

«رویترز» در مطلبی با تیتر«توافق یا عدم توافق، بسیاری از ایالت‌های امریکا تحریم‌های ایران را حفظ خواهند کرد.» مدعی شد: «نزدیک به دو سوم ایالت‌های آمریکا خود تدابیر و قوانینی تحریمی علیه ایران وضع کرده‌اند». این خبرگزاری امریکایی افزود: «در بیش از نیمی از این ایالت‌ها، محدودیت‌های اعمال شده تنها وقتی اتمام می‌یابد که ایران دیگر در فهرست کشورهای حامی تروریسم  نباشد یا اینکه همه تحریم‌های دولت فدرال (آمریکا) علیه ایران برداشته شوند؛ موضوعاتی که عملی شدن آنها در توافق نهایی هسته‌ای بعید است.»

* ایران، چین جدید می‌شود؟

یک روزنامه آمریکایی نوشت: «اگر توافق هسته‌ای صورت گیرد، ایران می‌تواند بر منابع سرشار خود دسترسی پیدا کند و با به دست آوردن قدرت اقتصادی فراوان به قدرت مسلط منطقه تبدیل شود. ایران هم‌اکنون نیز قدرت چشمگیری دارد و از این پتانسیل برخوردار است که جایگاه خود را تقویت و کشورهای رقیب را دچار چالش کند. پس باید آماده شویم، چون ایران می‌تواند به چین دیگری تبدیل شود. شباهت‌های زیادی بین چین و ایران وجود دارد.» « پکونو رکورد» افزود: «ایران هم‌اکنون همه عناصر موفقیت اقتصادی را در اختیار دارد. مردم این کشور نسبت به مردم چین آن زمان، از آموزش بهتری برخوردارند و ایران دارای یک طبقه متوسط ناب است. از سوی دیگر، جمعیت ایران جوان است. بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۷۳ میلیونی ایران زیر ۳۰ سال سن دارند. نسل بعداز انقلاب ایران خواهان تعامل با جهان است و دولت می‌تواند از ثمرات تجارت آزاد و تعامل جهانی بیشتر، بهره‌مند شود.»

* روایت آیت‌الله مصباح یزدی از حقوق زنان

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: «حتی همین امروز هم که عده‌ای با ادعای طرفداری از حقوق زنان، حق زن را مساوی و حتی بالاتر از مرد دانسته و خواستار آزادی و اعطای حق بیشتر به زنان هستند، در ادعای خود صادق نیستند؛ بلکه دامی را برای زنان پهن می‌کنند تا مرد‌ها بتوانند بیشتر از زن‌ها بهره ببرند و سر دادن شعار آزادی برای این است که زنان برهنه در جامعه حاضر شوند تا مردان سوء استفاده کنند!». 
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آثار آیت‌الله مصباح یزدی، وی با اشاره به تفاوت‌های زن و مرد، افزود: «فرزندآوری و فرزندپروری از جمله وظایف اصلی زن است» و خاطرنشان کرد:  «طبیعی است که اگر وظایف دیگر برعهده زن گذاشته می‌شد، زن نمی‌توانست از عهده این وظیفه خطیر برآید؛ لذا خداوند متعال حقوق و وظایف را براساس تفاوت‌های جسمی و روحی زن و مرد و متناسب با آنها وضع کرده است.»

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *