نگاه پفک گونه شهرداری میانه در صدور مجوز برای اجراهای عمومی

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در تمام جهان شهرداری‌ها هستند که از آثار نمایشی حمایت می‌کنند. اما به دلیل نگاه نظارتی تئاتر زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت تا مشکلی از این جهت پیش نیاید. در حالیکه این نهاد توان حمایتی به اندازه شهرداری ندارد. 

شهرداری میانه همانند سایر نقاط کشور نه به عنوان نهادی سیاسی و شهری بلکه به عنوان نهادی فرهنگی در قبال گروه‌های هنری وظایفی دارد، اما متاسفانه بدون اینکه رسالت فرهنگی خود را انجام بدهد‌،  در اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری در سطح شهر بدون توجه به وجود برخی از ادارات و سازمان های متولی این امر در شناساندن گروه های هنری دارای مجوز، گاهاً خودسرانه اقدام به برگزاری چنین مراسماتی می کند که بسیار جای تاسف دارد.

 از دیدگاه پایگاه خبری میانا ایجاد پشتوانه برای تئاتر از کمک مالی سالیانه و سایر موارد به گروه های تئاتر و سایر گروه های اجرای عمومی موثرتر است، چراکه به طور مثال هزینه آموزش از این مقادیر فراتر خواهد رفت اما باید گفت حمایت خودسرانه از گروه های تئاتری که در قالب سیستم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی و معرفی نشده اند، در دراز مدت تاثیرات خود را در تضعیف غنی کردن هنر تئاتر و تبعیض و دو دسته گی در میان هنرمندان نمایان خواهد کرد.

در این میان حمایت برخی از دستگاه های اجرایی از این قبیل مراسمات که خود به عنوان چشم ناظر ادارات و سازمان های شهرستان میانه به شمار می آید جای  تعجب دارد، که در مجال مناسبت بدان پرداخته خواهد شد.

" واحد هنری و صدور پروانه نمایش و اجراهای عمومی شهرداری افتتاح شد " شاید این تنها تیتری باشد که بتوان به ابعاد مختلف این موضوع از نگاهی طنر آمیز به آن نگاه کرد.

به گزارش کاراگاه گجت از بخش فرهنگ و هنر، یهویی شورای نظارت بر نمایش و اجراهای عمومی وجنگ های شادی  وکنسرت شهرداری که یکی از واحدهای شهرداری محترم شهرستانها بوده و هیچ کس خبری از آن نداشته، وطی سالیان گذشته به دلایل مختلف مسکوت مانده بود با تلاش شهردار محترم فرهنگی افتتاح و راه اندازی گردید.


شهروندان و هنرمندان علاقه مند به اجراهای عمومی میتوانند با در دست داشتن نقشه وکروکی برنامه ،نوع مصالح کاربردی برنامه، متراژبرنامه، تعداد طبقات برنامه و تراکم به کارشناسان محترم شهرداری در واحد استحکام سازی زیر ساختهای بخش فرهنگ وهنر مراجعه و به دلخواه خود (هویجوری) اقدام به در خواست پروانه نمایند.


گفتنی است زین پس به دلیل حجم زیاد کارهای شهرداری قسمتی از کارهای صدور پروانه ساختمانی، تخلفات وهمچنین سد معبر و سایر امور مربوط به شهرداری در ساختمان دوم این شهرداری واقع در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی انجام خواهد شد.


مدارک لازم جهت صدور پروانه های مختلف در شعبه جدید ادارات فرهنگ شهرسازی:


-اگر وجداناً اعتقاد دارید کارتان درست است شروع به ساخت نمایید ،هیچ مانعی ندارد.


-تعداد طبقات هر چقدر بیشتر، برای زیباسازی و کلاس شهر بهتر.


-مهندس ناظر نیز خودتان و وجدانتان خواهد بود ،توصیه می شود مصالح خوبی برای نمای ساختمان بکار ببرید ،فونداسیون زیاد مهم نمی باشد.


-حداکثر زمان صدور پروانه ۱ساعت میباشد.


-با یکبار مراجعه به شعبه جدید حتما مشتری دائمی ما خواهید شد.


-همچنین برای شلوغی و خوشگل نشان دادن معبرهای عمومی صاحبان کسبه ها و مشاغل می توانند تا وسط خیابان برای چیدن وسایل خود اقدام نمایند،تا مجموعه ای توریستی و سوژه ای برای عکاسان ما بوجود آید تا مروج هنر اصیل سد معبر در خبرگذاریها و سایتهای مختلف باشند.


هدف ما رسیدن به استانداردهای فرهنگ شهرسازی در حد لالیگا می باشد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *