دیدار خبرنگاران شهرستان میانه با روحانی مبارز سید سجاد حججی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، خبرنگاران شهرستان میانه با روحانی مبارز سید سجاد حججی در منزل وی در دیدار کردند.

حجت‌الاسلام سید سجاد حججی در سال ۱۳۰۷ هـ .ش برابر با ۱۳۴۷ هـ .ق در خانواده‌ای اهل علم و تقوا در شهرستان میانه دیده به جهان گشود.

سید سجاد پس از پایان دوره ابتدایی، به تحصیل علوم دینی پرداخت. وی مقدمات تا سیوطی را نزد پدر گرامی‌اش آیت‌الله سید حسین حججی آموخت. سپس برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم گردید و دروس سطوح عالی را در حوزه پربار قم و نزد بزرگانی چون میرزا علی مشکینی، میرزا محمد مجاهدی تبریزی، سید محمدباقر سلطانی طباطبایی و شیخ عبدالجواد اصفهانی فرا گرفت. آنگاه در دروس خارج فقه و اصول حضرات‌ آیات: سید حسین بروجردی، سید محمد حجت کوه‌کمری، سید صدرالدین صدر، شیخ عباس‌علی شاهرودی و امام خمینی شرکت کرد و از خرمن دانش این بزرگان خوشه چید. حجت‌الاسلام حججی به درخواست آیت‌الله بروجردی در سال ۱۳۳۵ به میانه بازگشت و مسئولیت اداره و سرپرستی مدرسه علمیه جعفریه را به عهده گرفت و به تدریس و تربیت فضلا و طلاب پرداخت.

حجه الاسلام والمسلمین حججی به لحاظ  اعتبار و شناخت و سابقه انقلابی پس از انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه میانه منصوب گردید.

با آغاز به کار مجلس جدید با نام مجلس شورای اسلامی و برگزاری نخستین دوره انتخابات مجلس، ایشان برای ورود به مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. در آن زمان آقای حججی ۵۰ سال داشت. قابل پیش بینی بود که ایشان در همان دوره اول مجلس و در مرحله نخست وارد مجلس شورای اسلامی گردد. ایشان با جلب نظر بیش از ۲۱ هزار نفر از ۵۵ هزار رای دهنده مردم میانه موفق به ورود به مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی گردید. 

با آرزوی طول عمر برای حجه الاسلام والمسلمین حججی که یادگار استواری از دوران نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی هستند و برای همیشه مردم میانه مدیون و مرهون بسیاری از ارشادات ایشان است. نامه های امام خمینی (ره) برای مردم میانه و خطاب به ایشان و نماز جماعت ایشان در پاریس و در دوران تبعید به امامت امام خمینی (ره) در اذهان ما خواهد ماند.

سمت ها و مسئولیت ها : 

نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره اول و سوم، امام جمعه میانه، مدیریت حوزه علمیه جعفریه میانه، استاد حوزه، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس.) 

فعالیتها: 


فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی
سرپرستی حوزه علمیه جعفریه، تعمیر و بازسازی مسجد، احداث پل، احداث ساختمان مخابرات و تلفن خودکار در میانه، تدریس، ایجاد پروژه فولاد در میانه، احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، اقامه نماز جماعت، تجهیز بیمارستان امام خمینی میانه، ساخت و بازسازی راه‌های روستاهای میانه، تجدید بنای مسجد کربلایی تقی، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی (واحد میانه)، گازرسانی به میانه، مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی و دستگیری از سوی ساواک، حضور در جبهه‌ها، نمایندگی مجلس شورای اسلامی دوره اول و سوم، عضو کمیسیون سیاست خارجی، امامت جمعه میانه، تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در میانه، مسافرت به کشورهای مختلف همراه دکتر ولایتی وزیر امور خارجه وقت.)

تحصیلات 

مقدمات: جامع المقدمات تا سیوطی، میر حسین حججی (پدر)
شرح لمعه، مسلم ملکوتی، 
مطول، شرح لمعه، شهید محمد صدوقی و سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی
سطح
رسائل: میرزا علی مشکینی، 
کفایه و رسائل: میرزا محمد مجاهدی تبریزی، 
کفایه: سید محمدباقر سلطانی طباطبایی، 
قوانین: شیخ عبدالجواد جبل عاملی اصفهانی
خارج
سید حسین بروجردی، سید محمد حجت کوه‌کمری، سید صدرالدین صدر، شیخ عباس‌علی شاهرودی، 
اصول: امام خمینی)

اساتید:

امام خمینی(ره)، سید حسین بروجردی، سید صدرالدین صدر، سید محمد صدوقی، مسلم ملکوتی، سید محمد حجت کوه‌کمری، شیخ عباس‌علی شاهرودی، شیخ عبدالجواد اصفهانی، سید محمدباقر سلطانی طباطبایی، میرزا محمد مجاهدی تبریزی، میرزا علی مشکینی، سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی، میر حسین حججی (پدر).

 

دیدار خبرنگاران شهرستان میانه با روحانی مبارز سید سجاد حججی

DSC_0140

DSC_0141

 

DSC_0142

 

DSC_0143

DSC_0146

DSC_0148

DSC_0149

 

 

 

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *