جان کری برنامه شرکت در مراسم گرامیداشت ادوارد کندی را لغو کرد

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: کری از مدت ها قبل خواستار شرکت در مراسم گرامیداشت ادوارد کندی دوست و همکار خود در مجلس سنا بوده است که طی امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) در موسسه کندی با حضور اعضای خانواده او در بوستون برگزار می شود؛ اما با توجه به ادامه مذاکرات هسته ای در لوزان وی شرمساری خود را برای لغو حضور در این مراسم و گذراندن ساعاتی با خانواده کندی اعلام می دارد.

کری و کندی ۲۵ سال در مجلس سنا با یکدیگر همکار بودند.

تصمیم کری برای ادامه حضور در لوزان سوییس و رایزنی با مذاکره کنندگان ایرانی و دیگر وزیران خارجه کشورهای عضو گروه ۱+۵ در حالی صورت می گیرد که طرفین پیش از این اعلام کرده بودند تا پایان ماه مارس (۱۱ فروردین) قصد دارند چارچوب سیاسی توافق را تعیین کنند.

ادوارد کندی یکی از متنفذترین سناتورهای دموکرات آمریکا که ۴۷ سال سابقه حضور در مجلس سنا را داشت اوت ۲۰۰۹ و در سن ۷۷ سالگی به دلیل تومور مغری درگذشت.

مذاکره کنندگان ایرانی از روز چهارشنبه پنجم فروردین در لوزان سوییس به سر می برند. انتظار می رود این دور از گفت و گوها که به لوزان ۲ معروف شده است طی هفته جاری به پایان برسد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری همتای آمریکایی او چند دور مذاکره فشرده را با هدف رسیدن به توافق از صبح پنجشنبه (۶ فروردین) پشت سر گذاشته اند. لوران فابیوس و فرانک والتر اشتاین مایر وزبرام خارجه فرانسه و آلمان نیز ظهر دیروز به مذاکرات پیوستند و گفته می شود لوزان امروز میزبان وزبرام خارجه روسیه، انگلیس و چین خواهد بود تا ترکیب وزیران خارجه کشورهای ۱+۵ در برابر ایران تکمیل و رایزنی ها ادامه یابد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *