مقام حزبی آذری: تجاوز نظامی علیه یمن سیاست غرب در منطقه است

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، مایس گل علی اف روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: غرب و بخصوص آمریکا با این تجاوز نظامی برای ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه و پیش بردن اهداف خود در خاورمیانه تلاش می کند .

وی با اشاره به این که پشت پرده تجاوز نظامی عربستان و چند کشور عربی به یمن در واقع آمریکا قرار دارد، گفت: واشنگتن حاضر نیست، یمن که در یک 'منطقه ژئواستراتژیک' مهم قرار دارد، از کنترل آن خارج شود .

گل علی اف تصریح کرد: تحولات خاورمیانه و بخصوص یمن که مردم آزادیخواه آن سعی دارند، صاحب سرنوشت کشورشان باشند، آمریکا و متحدان آن را بسیار نگران کرده و غرب جریانات یمن را الگوی نامناسب برای منافع خود در منطقه تلقی می کند .

وی افزود: غرب و متحدان آن در منطقه نگران از آن هستند که قیام مردم یمن الگویی برای کشورهای دیگر خاورمیانه شود و در چنین شرایطی منافع کشورهای غربی در منطقه تحت خطر جدی قرار خواهد گرفت و به همین دلیل به دست عربستان و چند کشور دیگر عربی برای جلوگیری از این فرآیند، تلاش می کنند.

این تحلیلگر سیاسی جمهوری آذربایجان اظهار داشت: یکی از اهداف غرب جلب ایران به این مناقشه و ایجاد اختلاف میان جمهوری اسلامی و کشورهای عربی و بخصوص عربستان است .

مایس گل علی اف، بحران یمن و تجاوز نظامی به این کشور را خطر جدی برای امنیت کل منطقه خواند و گفت: غرب از ادامه این شرایط و تضعیف هر چه بیشتر کشورهای خاورمیانه سود می برد .

وی افزود: غرب از این طریق سعی دارد به تضعیف جمهوری اسلامی ایران که الگوی بارز کشورهای مستقل و قدرتمند در منطقه است، نایل شود .

گل علی اف با اشاره به ادامه مذاکرات هسته ای میان کشورهای غربی و جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در حال حاضر به عنوان یک کشور مستقل و قدرتمند با اقتدار کامل در این مذاکرات حضور دارد که غربی ها حاضر به تحمل آن نیستند.

وی افزود: کشورهای غربی با ایجاد مناقشات در منطقه برای سرگرم کردن جمهوری اسلامی به این اختلافات تلاش می کند تا در نهایت به تضعیف آن نایل شوند .

رییس حزب سبز جمهوری آذربایجان گفت: آمریکا و متحدان غربی و عربی آن که قادر به ایجاد اختلافات گوناگون از جمله اختلافات قومی در کشورها هستند، نمی توانند این اهداف شوم را در ایران پیش ببرند و شاهد یکدلی و وحدت همه اقوام و نیز یکپارچگی دولت و ملت در ایران هستند .

به گفته گل علی اف، هدف آمریکا برقراری یک نظام متشکل از کشورهای ضعیف از لحاظ سیاسی و اقتصادی در منطقه است که جریانات جاری یمن نیز جزو این سیاستها می باشد .

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *