انعقاد تفاهم نامه سه جانبه طرح تکاپو با حضور وزیر تعاون در سمنان

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، این تفاهم نامه به امضای علی ربیعی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد وکیلی استاندار سمنان رسید و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(UNIDO) به عنوان پشتیبان اجرایی این طرح معرفی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد این طرح به خبرنگاران گفت: طرح تکاپو به تصویب شورای عالی اشتغال رسیده و مورد تایید دکتر روحانی رییس جمهوری کشور است.

علی ربیعی خاطرنشان کرد: استان سمنان یکی از حوزه های اولیه برای مطالعه این طرح در کشور بوده است و اتکای اجرایی این طرح بر ظرفیتهای موجود در هر منطقه است که دارای مزیتهای نسبی برای تبدیل به اشتغال پایدار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توانمندیهای استان سمنان، گفت: این استان باید معین استانهای دیگر در اشتغالزایی، کمک به ساماندهی معلولان و کودکان بی سرپرست باشد.

عضو ستاد اجرایی طرح تکاپوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به ایرنا گفت: این طرح به منظور ایجاد اشتغال پایدار از کسب و کارهای بومی، متناسب با مزیتهای نسبی منطقه ای است.

محمد اسکندری افزود: تاکنون با انجام مطالعات این طرح در استان سمنان که از استانهای پیشگام در اجرای طرح تکاپوست، ۵۰ رسته فعالیت شناسایی شده است.

وی ادامه داد: این فعالیتهای بومی با ارایه آموزشهای فنی به افراد از سوی فنی و حرفه ای، به سمت ایجاد اشتغال پایدار سوق پیدا می کند.

عضو ستاد اجرایی طرح تکاپوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: گردشگری در استان سمنان، اولین رسته مورد نظر برای تبدیل آن به اشتغال پایدار مدنظر قرارگرفته است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *