چین مجوز ساخت بخش دوم یک نیروگاه هسته ای را صادر کرد

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، منابع خبری اعلام کردند کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین، مجوز ساخت فاز دوم نیروگاه تولید برق هسته ای «هونگ یان هه» در استان شمال شرقی لیائونینگ را صادر کرده است.

دلیل متوقف شدن ساخت این نیروگاه، زلزله چهار سال پیش ژاپن و سونامی بعد از آن عنوان شده است.

البته مجوز ساخت این فاز که ظرفیت تولید دو میلیون کیلووات برق را دارد باید به تایید اداره ملی ایمنی هسته ای چین نیز برسد.

«یانگ ژیائوفنگ» رئیس نیروگاه هونگ یان هه اعلام کرد که فاز دوم نیروگاه را شرکت «گروه برق هسته ای گوانگ دونگ» می سازد.

خبرگزاری دولتی چین (شینهوا) گزارش داد این نیروگاه که کار ساخت مرحله آن در سال ۲۰۰۷ آغاز شد، قرار است شش واحد تولید برق داشته باشد.

مرحله اول این نیروگاه چهارواحد تولیدی برق دارد که دو واحد آن در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ عملیاتی شده و قرار است سومین واحد آن در نیمه اول سال جاری میلادی مورد استفاده قرار گیرد.

بنابراین گزارش، چهارمین واحد تولید برق نیروگاه هونگ یان هه در حال حاضر در دست ساخت است.

در پی وقوع زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ ژاپن که به دنبال آن آسیب جدی به نیروگاه هسته ای این کشور در فوکوشیما وارد شد، دولت چین مجوز ساخت نیروگاههای هسته ای در سراسر این کشور را به حال تعلیق درآورد.

دولت چین سال گذشته اعلام کرد، بار دیگر اجرای طرحهای تولید برق هسته ای در سواحل شرقی این کشور را با رعایت استاندارد های ایمنی بالا از سر خواهد گرفت.

شینهوا گزارش داد، تولید برق هسته ای تنها دو درصد از نیاز چین به برق را تامین می کند که این میزان بسیار پایین تر از میانگین ۱۵ درصدی در جهان است.

مقامات چینی به دلیل معضل آلودگی هوا و نیاز فزاینده کشور به انرژی، قصد دارند وابستگی انرژی کشور به سوخت ذغال سنگ را تا حد ممکن کاهش داده و منابع دیگری مانند انرژی هسته ای را جایگزین آن کنند.

با وجود شک و تردید در خصوص رشد انرژی هسته ای در سایر نقاط جهان، چین گسترش نیروگاههای هسته ای را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده و قصد سه برابر کردن ظرفیت هسته ای خود تا سال ۲۰۲۰ را دارد.

ظرفیت فعلی نیروگاههای هسته ای چین در صورت ازسرگیری کامل فعالیت آنها، به ۵۸ هزار مگاوات در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید و نیروگاههای در حال ساخت نیز ۳۰ هزار مگاوات بر این ظرفیت خواهند افزود.

بر اساس آمار آژانس بین المللی انرژی اتمی، از مجموع ۶۹ نیروگاه هسته ای که در جهان در دست ساخت است، ۲۵ نیروگاه به کشور چین تعلق دارد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *