رهبر انصار الله: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس حامی القاعده در یمن هستند

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، عبدالملک حوثی در سخنانی که شب گذشته از شبکه المسیره وابسته به انصارالله پخش می شد برخی طرف ها را بدون ذکر نام، مسئول سربازگیری برای القاعده از خارج جهت توجیه توطئه غرب برای اشغال یمن دانست.

الحوثی با طرح سوالی افزود: آیا موضع عادلانه و منصفانه ای به نفع مردم یمن از سوی شورای همکاری خلیج فارس وجود دارد؟

وی ادامه داد: آیا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس موضعی جز ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی برای تروریست های تکفیری و فراهم کردن محیطی مناسب برای القاعده در استان های جنوبی کشور داشته اند؟

برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی با حمایت از منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور و مسلح کردن قبایل جنوبی، قصد دارند دولتی جداگانه در جنوب یمن تشکیل داده و این کشور را به دو قسمت تجزیه کنند.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان گذشته برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را به دست گرفته است.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله در ادامه سخنانش گفت: آمریکا ، غرب و رژیم صهیونیستی ، یمن، عراق و سوریه به صورت خاص و منطقه را به صورت عام به وسیله تروریسم هدف قرار داده تا این کشورها را ویران و مرتکب جنایت در حق ملت های آنها شوند.

به گزارش خبرگزاری سوریه ( سانا)، الحوثی هشدار داد: غرب می خواهد یمن را پس از سقوط داعش در عراق وسوریه به مقر این تروریست های تکفیری تبدیل کند.

وی افزود: تروریسم تکفیری ساخته و پرداخته دستگاههای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که توسط آنها حمایت مالی و تسلیحاتی و تبلیغاتی می شوند تا بتوانند این مساله را مقدمه ای برای اشغال آنها به بهانه مبارزه با القاعده و تروریسم قرار دهند.

الحوثی گفت: ارتش ،نیروهای امنیتی وغیر نظامیان هدف تروریست های القاعده در یمن هستند ومبارزه با چالش های پیش روی یمن از جمله القاعده نیاز به کمک زیادی از جمله کمک مردم یمن را می طلبد.

الحوثی ادامه داد: برخی کشورهای جهان و منطقه ای و مزدوران داخلی زمینه را برای فعالیت تروریست های تکفیری در یمن فراهم می کنند برای آنها اردوگاه نظامی ایجاد می کنند تا آنها مردم را بکشند و با گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق وسوریه اعلام بیعت کنند ودر اصل این کشورها برای تضعیف نهادهای دولتی در حالت خلاء سیاسی تلاش می کنند.

شهرهای یمن ماه گذشته شاهد برگزاری تظاهرات در مخالفت با مداخله خارجی ها از جمله آمریکا و عربستان در امور داخلی یمن

بود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *