طرح آبرسانی به شهرستان میانه در جلسه هیات دولت مطرح شد+ خبرهای تکمیلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت در حاشیه‌ی جلسه امروز هیات دولت بیان این مطلب، توضیح داد:در مجموع 173 میلیارد تومان با تصویب هیات وزیران برای این امور با موافقت سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور مشخص شد و همچنین برای تقویت صندوق بیمه کشاورزی 125 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: برای 5 استان مرزی از جمله کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان 50 میلیارد تومان برای ساماندهی روستاهای مرزی اختصاص یافت.

وی با اشاره به این که در جلسه هیات وزیران استاندار سیستان وبلوچستان به ارائه گزارشی از چگونگی عمران و توسعه این استان پرداخت و گفت: 46 هزار هکتار زمین زراعتی دراین استان باید از طریق آب رسانی قابل بهره برداری شود که با سفر رئیس جمهوردر آغاز سال 93 اقدامات آن آغاز شده است و بالغ بر 293 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام 18 پروژه در نظر گرفته شده است.

نوبخت خاطر نشان کرد: 15 پروژه تا این تاریخ به بهره برداری رسیده است و 3 پروژه‌ی دیگر که بیمارستان 48 تختخوابی، بیمارستان 30 تختخوابی و بیمارستان دوست محمدی هستند، ان شاء الله درروزهای آتی به بهره برداری خواهند رسید که البته بخش عمده مشکل آنها تامین نیروی انسانی است ودر همین راستا با توافقاتی که با وزیر بهداشت داشته‌ایم، قرار شد تا تخصیص بهینه منابع برای بیمارستان‌هایی که ساختمان آنها تکمیل شده است اما به لحاظ تجهیزات ونیروی انسانی بامشکل روبرو هستند، در نظر گرفته شود.

نوبخت با اشاره به تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کسانی که مراحل استخدامی‌شان را انجام داده بودند و بیش از 20 هزار نفر می‌باشد برای سال آینده اعتبارات لازم در نظرگرفته شده است و استانداران می‌توانند نسبت به استخدام آنها اقدام کنند.

وی افزود:‌برای استخدام 10 هزار نفر از کسانی که در طرح مربوط به ناظران کشاورزی فعال بوده‌اند و 6 هزار نفر از افرادی که در حوزه‌ی موسسات و واحدهای فنی و حرفه‌ای فعال بوده‌اند هزینه‌های لازم در بودجه 94 در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت با تاکید بر این که دربودجه سال 93 تلاش شده است تا حقوق اسفند ماه به موقع پرداخت شود وحقوق عیدی بهمن ماه نیز پرداخت شده است خاطر نشان کرد:همچنین به موقع 35 میلیارد تومان پرداخت مربوط به هدفمندی یارانه‌هاعلی رغم همه فشارهایی که برای دولت وجود دارد طبق تعهد انجام خواهد شد.

نوبخت همچنین با اشاره به این که در زمینه تامین اعتبار معوقات فرهنگیان نیز اقدامات خوبی انجام شده است ، گفت: 326 میلیارد تومان از این معوقات ظرف ماه گذشته انجام شد و همچنین قرار است با تلاش‌های آقای فانی وزیر آموزش و پرورش لایحه‌ی مربوط به رتبه بندی فرهنگیان تقدیم مجلس شود که امید است بافوریت به تصویب برسد.

نوبخت همچنین به دستاوردهای بخش آموزش عالی علی رغم وجود مضیقه اعتبارات اشاره کرد وافزود: جناب آقای فرهادی وزیر آموزش عالی با پیگیری‌ و تلاش‌های برای کمبود اعتبارات دانشگاه‌ها اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

نوبخت با تاکید بر این که انتظار داریم حقوق ملی ما که از سوی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات 1+5 در حال انجام است، پیگیری شود گفت: سرنوشت کشورمان را هیچ گاه به نتیجه‌ی مذاکرات گره نزده‌ایم و برای هر شرایطی غیر از نتیجه مذاکرات هسته‌ای برنامه ریزی داریم و البته امیدواریم با پشتیبانی ملت بزرگ و منطق تیم مذاکره کننده هسته‌ای بتوانیم این مشکل را هم از پیش پای مردم برداریم.

***************

تکمیلی :

جلسه هیأت دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد و مهم ترین مسایل جاری در کشور از سوی اعضای دولت مورد تبادل نظر قرار گرفت.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای جلسه، استاندار سیستان و بلوچستان گزارشی در خصوص «وضعیت استان و آخرین اقدامات انجام شده در زمینه طرح های مصوب سفر رییس جمهوری» به هیأت وزیران ارایه داد.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.

با تصویب دولت، مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبار به طور جداگانه به ترتیب برای تکمیل طرح آبرسانی شهر میانه به منظور رفع بحران اب در این شهرستان و نیز تکمیل طرح ساختمان سد پیغام چای به منظور تأمین آب شرب شهر کلیبر و روستاهای اطراف، در اختیار وزارت نیرو (شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان شرقی) قرار گرفت.

هیأت وزیران همچنین مبلغ ۵۰ میلیاردریال اعتبار برای ساماندهی رودخانه زاینده رود به منظور افزایش راندمان انتقال آب و جلوگیری از هدررفت آن در اختیار استانداری اصفهان قرار داد.

اختصاص مبلغ ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بحران کم آبی در استان کرمان، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل «طرح ساختمان گلورد» به منظور کنترل سیلاب های مخرب حوضه آبریز رودخانه نکا، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح های ساماندهی و بهسازی و بازسازی روستاهای مرزی پنج استان کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان خسارت دیده از جنگ تحمیلی به منظور مقابله با حوادث و سوانح پیش بینی نشده و مبلغ ۲۲۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل، طوفان و زلزله در شهرستان دشتستان استان بوشهر از دیگر مصوبات هیأت وزیران بود.

دولت با اختصاص مبلغ ۶۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل، زلزله و جبران خسارات ناشی از رانش زمین و برف اخیر در استان چهارمحال بختیاری و همچنین مبلغ ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل منابع داخلی بانک ها برای جبران خسارت وارده به واحدهای تولیدی آسیب دیده با سود و کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله به این استان موافقت کرد.

اصلاح تصویب نامه موضوع پرداخت ۲۵ درصد درآمد حاصل از آب شرب شهری و صنعتی به حساب خزانه بابت سهم سازمان هدفمندی یارانه ها نیز از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه بود.

براین اساس، وزارت نیرو موظف است در سال ۱۳۹۳ به ازای فروش هر متر مکعب آب شرب شهری و صنعتی مبلغ (۱۰ ریال) به حسابی که نزد خزانه به منظور سهم سازمان هدفمندی یارانه ها افتتاح شده است، واریزنماید.

با تصویب دولت، مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به عنوان اعتبارات موضوع فروش سهام، سهم الشرکه، اموال، دارایی ها و حقوق مالی و نیروگاه های متعلق دولت و موسسات و شرکت های دولتی وابسته و تابعه بابت پرداخت دیون صندوق بیمه محصولات کشاورزی در اختیار وزارت کشاورزی (صندوق بیمه محصولات کشاورزی) قرار گرفت.

هیأت وزیران به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد مبلغ پنج هزار میلیارد ریال با عنوان «تسویه بدهی های قانونی شرکت های تابعه و وابسته به وزارتخانه ها نیرو، نیرو، راه و شهرسازی، صنعت و معدن و تجارت به اشخاص حقیقی و حقوقی ،خصوصی و تعاونی با بدهی همان اشخاص بابت اقساط واگذاری (جمعی – خرجی)» بابت تهاتر قسمتی از مطالبات صندوق صنعت نفت (صندوق بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت)، اقدام نماید.

دولت با توجه به کاهش قیمت نفت خام و میعانات گازی در ماه های اخیر و اثرات کاهش قیمت خوراک بر درآمدهای صادراتی فرآورده های نفتی و تأخیر کاهش قیمت بین المللی فرآورده ها برای محاسبه ارزش فرآورده های تحویلی توسط پالایشگاه ها نسبت به قیمت خوراک و تداوم روند کاهشی این قیمت ها تا پایان سال از سوی دیگر، با اصلاح بهای فروش هر بشکه نفت خام و میعانات گازی تحویلی به پالایشگاه های داخلی در سال ۱۳۹۳ و مبالغ واریزی به خزانه داری کل کشور از این محل موافقت کرد.

اصلاح تعرفه برق شهرستان های فسا و میرجاوه نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *