رویکرد منطقه آزاد ارس تقویت زیرساخت های گردشگری است

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، محسن خادم عرب باغی روز سه شنبه در نشستی با مدیران عامل تعدادی از شرکت های تورگردانی فرانسه با اشاره به ظرفیت های طبیعی و تاریخی این منطقه برای جذب گردشگر، افزود: ارتقای خدمات رفاهی برای افزایش جذب گردشگر صورت می گیرد.

وی با استقبال از حضور گردشگران در منطقه آزاد ارس خواستار تبلیغ آثار و جاذبه های گردشگری این منطقه در فرانسه شد.

مدیران شرکت های تورگردانی فرانسه هم در این نشست از نگاه ویژه مسوولان منطقه آزاد ارس به مرمت آثار باستانی و تاریخی منطقه ابراز خشنودی کردند.

یکی ازمدیران شرکت های گردشگری فرانسه با اشاره به افزایش استقبال از تورهای ایرانگردی در فرانسه از سال 2013 میلادی، گفت: وجود آثار باستانی و تاریخی، مردم خونگرم و میهمان نواز در افزایش تعداد گردشگران نقش زیادی دارد.

خانم ژوزیان دوران، افزود: با توجه به هتل های مناسب و سرمایه گذاری های خوبی که در خصوص ارائه امکانات خدماتی، رفاهی در کنار حفاظت از آثار باستانی ایران صورت گرفته در دهه آینده ایران به عنوان اولین مقصد گردشگری در بین گردشگران اروپایی مطرح خواهد شد.

یکی دیگر از مدیران آژانس های گردشگری فرانسه نیز با بیان اینکه گردشگران فرانسوی در سفر به ایران احساس امنیت و آرامش دارند، گفت: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته صددرصد گردشگران فرانسوی از مسافرت به ایران ابراز رضایت کرده اند.

فردریک دوکو، زیبایی های منطقه آزاد ارس را ممتاز ارزیابی کرد و گفت: مناطق گردشگری ارس بی نظیر و شگفت انگیز است.

مدیران عامل شرکت های مسافرتی فرانسه با هدف شناسایی ظرفیت های گردشگری استان آذربایجان شرقی و به خصوص منطقه آزاد ارس به منظور تدارک و برگزاری تورهای گردشگری، در این استان حضور دارند.

منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار مساحت دارای یک محدوده متصل درشهرستان جلفا و دو محدوده منفصل در کلیبر و خداآفرین است.

بنابر ارزیابی های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، منطقه آزاد ارس پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است.

این منطقه در مجاورت جمهوری آذربایجان (جمهوری خودمختار نخجوان) و ارمنستان قرار گرفته است.

منطقهٔ آزاد ارس 137 کیلومتر با شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و 761 کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *