افزایش اعتراضات مردمی به جرایم جنسی در موسسات آموزشی استرالیا

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، این گزارش به نقل از کمیسیون دولتی پژوهش در زمینه آزار جنسی کودکان در این کشور اعلام کرد که از زمان راه اندازی این کمیسیون در آوریل 2013 تا کنون هر سال بر آمار گزارشها و در واقع شکایات مردمی از موسسات آموزشی به ویژه موسسات شبانه روزی، مدارس و اماکن فرهنگی این کشور برای آزار جنسی کودکان افزوده شده است.

این کمیسیون که پس از بیش از یک دهه فشار قبلی برای تحقیق در باره آزار جنسی کودکان در مدارس و موسسات مذهبی و یا نهادهای اجتماعی این کشور در 2013 تشکیل شد، امروز به نقل از یکی از دانش آموزان سابق مدرسه شبانه روزی ناکس سیدنی، که یکی از مدارس خصوصی بسیار معتبر استرالیا است، از وجود شبکه گسترده ای از باندهای آزار جنسی کودکان فقط در این مدرسه خبر داد.

کمیسیون دولتی پژوهش در زمینه آزار جنسی کودکان استرالیا بطور مثال امروز با ارایه آمارهای بسیار نگران کننده از آزار جنسی دانش آموزان این مدرسه که بسیاری از مقامات این کشور ازجمله گاف ویتلم، نخست وزیر سال های 1972 تا 1975 استرالیا نیز از فارغ التحصیلان این مرکز هستند، اعلام کرد که آمار جرایم جنسی در این مدرسه از سال 1970 تا 2012 بسیار بیش از حد قابل تصور بوده است.

براساس گزارش این کمیسیون، مدیران این مدرسه ازجمله یان پاترسون که تا 1998 به مدت 30 سال مدیریت این مدرسه را بر عهده داشت، هیچگاه به دلایل خاص به خود اجازه نداد تا پلیس را از کودک آزاری های مدرسه خود مطلع سازد.

این گزارش با اعلام اینکه خود پاترسون هیچگاه ازجمله مجرمان آزارهای جنسی نبوده است و بتازگی تصمیم به افشاگری در این خصوص گرفته است افزود: وی امروز در برابر این کمیسیون ضمن اعتراف اشتباهات گذشته خود همچنین از قربانیان و خانواده آنها نیز عذرخواهی کرد.

همانگونه که در گزارش این کمیسیون دولتی استرالیایی اشاره شد جرایم جنسی در این کشور فقط به مراکز آموزشی محدود نمی شود بلکه در مراکز فرهنگی و حتی مذهبی کلیسایی نیز جرایم مشابه زیادی رخ می دهد که معمولا به دلایل مختلف در رسانه های این کشور انعکاس نمی یابند و یا کمتر به آنها پرداخته می شود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *