اجلاس مشورت سیاسی خلق چین پایان یافت

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، این اجلاس که سومین نشست دوازدهمین دور کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین محسوب می شود، صبح امروز کار خود را با حضور بیش از 2 هزار نماینده در تالار بزرگ خلق چین آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، بیشتر پیشنهادهای تصویب شده مربوط به مبارزه با فساد درون حکومتی و سازوکارهای نظارتی و همچنین مقابله با انحصارات اقتصادی و راهکارهای رقابت عادلانه در این حوزه بود.

نظارت بر نهادهای قدرت و بررسی اختیارات نهادهای اصلی حکومت و ترویج دموکراسی در کشور دیگر محورهای مهمی بود که نمایندگان آن را مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

همچنین بخش قابل توجهی از پیشنهادهای مورد بررسی مربوط به بهبود استانداردهای زندگی مردم، سیاست های کلیدی و محتوایی در حوزه های پولی و مالی و جزییات طرح جامع ترویج قانون مداری و حاکمیت قانون در کشور بود.

بررسی مخارج و بودجه نظامی کشور،آلودگی هوا و محیط زیست، عادی سازی سیاست های اقتصادی، سرمایه گذاری خارجی و بهبود کیفیت و بهره وری از دیگر محورهای مورد بررسی نمایندگان در نشست امروز بود که مورد تصویب قرار گرفت.

دو روز دیگر نشست اصلی کنگره ملی خلق چین با حضور 3 هزار نماینده برگزار می شود و کنفرانس مشورت سیاسی خلق، پیشنهادهای مصوب را برای بررسی و تصویب نهایی در اختیار نمایندگان کنگره ملی قرار می دهد.

کنگره ملی ( پارلمان ) نیز برخی از این مصوبات را در اختیار سازمان های ذیربط قرار داده و بخشی را نیز به قانون تبدیل می کند.

اجلاس های 10 روزه کنگره ملی و کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین بزرگترین رویدادهای سیاسی این کشور هر سال در اسفند ماه برگزار می شود.

شی جین پینگ رییس جمهوری، لی کچیانگ نخست وزیر و برخی مقام های عالیرتبه چین نیز در آیین گشایش نشست امروز حضور داشتند.

این نشست سالانه از آن جهت دارای اهمیت است که تلاش چین برای ایجاد جامعه مرفع، تعمیق همه جانبه اصلاحات، پیشبرد قانون مداری در اداره کشور و مدیریت بر حزب کمونیست ، از سوی نمایندگان در طول مدت برگزاری، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نمایندگان مجلس ملی از مناطق مختلف چین از روز گذشته خود را جهت شرکت در این نشست به پکن رسانده بودند.

لو شین هوا سخنگوی سومین اجلاس کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین در حاشیه این نشست در گفت وگو با خبرنگاران از عزم راسخ چین در مبارزه با فساد و تاکید مقامات این کشور بر ضرورت اجرای آن سخن گفت.

وی یادآور شد: شرکت کنندگان در کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین از رسیدگی و مجازات مقامات فاسد پشتبانی کردند و بر تقویت شیوه مناسب مبارزه با فساد تاکید ویژه داشتند.

این مقام چینی همچنین ابراز اطمینان کرد که مبارزه با فساد خواست حزب کمونیست و مردم چین است و دولت چین در این راستا به پیروزی خواهد رسید.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *