اتحادیه اروپا: بسته کمک مالی برای اقتصادیونان در نظر گرفته نشده است

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، رسانه های خبری یونان روز سه شنبه گزارش دادند، سخنگوی کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرد: بسته سوم کمک مالی به یونان به منظور نجات اقتصادی این کشور در نظر گرفته نشده و آتن بایستی به تعهدات خود با وام دهندگان خارجی بطور کامل عمل کند.

این سخنگو با اشاره به روند مذاکرات با دولت چپ گرای جدید یونان نیز اعلام کرده است: دولت جدید یونان موظف است که توافقات به عمل آمده با وام دهندگان را کاملاً اجرا کند و پس از بررسی های لازم و ارزیابی وضعیت اقتصادی این کشور،ممکن است که تصمیماتی اتخاذ گردد.

بیانیه کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا با اشاره به برگزاری اجلاس وزیران اقتصاد و دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که روز دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، گفت: با آتن بطور مستمر در باره برنامه اصلاحات اقتصادی که در نظر دارد، در تماس هستیم و این روند تا پایان ماه فروردین ادامه خواهد یافت.

این کمیسیون در ادامه بیانیه خود افزوده: در حال حاضر مهم این است که یونان به کلیه تعهدات خود عمل و به درصورت تائید برنامه های اصلاحات اقتصادی دولت یونان توسط یورو گروپ ، منتظر نتایج اجرای این اصلاحات خواهیم بود.

آنچه مهم است ، این است که بتوان با اجرای تعهدات و اصلاحات اقتصادی بهبودی در وضع اقتصادی یونان که در حال حاضر با بحران جدی روبروست، حاصل شود.

یونان درسال 2010 میلادی و سال 2012 میلادی مجموعاً برای برون رفت کشور از بحران مالی مبلغ 340 میلیارد یورو از بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا منوط به اجرای شدید سیاست ریاضت اقتصادی در کشور، وام دریافت کرده است.

دولت جدید چپ گرای یونان که در 5 بهمن ماه امسال قدرت را بدست گرفته، بارها اعلام کرده است که سیاست ریاضت اقتصادی طی 5 سال گذشته نه تنها بحران مالی کشور را حل نکرده، بلکه وضع را از آنچه بوده نیز بدتر گردیده و به همین دلیل از وام دهندگان می خواهد که با خاتمه سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور موافقت و زمان بازپرداخت بدهی های این کشور را افزایش دهند تا بتواند با سرمایه گذاری و انجام اصلاحات لازم اقتصادی، زمینه توسعه و رشد اقتصادی کشور را فراهم و به این فاجعه خاتمه داده شود.

در حال حاضر حدود یک میلیون و500 هزار نفر از جمعیت 10 میلیونی این کشور بیکار و با مشکلات شدید معیشتی دست و پنجه نرم می کنند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *