آزمایش موشکی کره شمالی اعتراض ژاپن را در پی داشت

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، کره شمالی صبح دوشنبه دو فروند موشک کوتاه برد از نوع اسکاد را به سمت دریای شرقی شلیک کرد.

ژاپن معتقد است این موشک ها بخشی از سواحل این کشور را طی کرده است.

این آزمایش موشکی از منطقه «نامپو» در غرب کره شمالی انجام شد و موشک های شلیک شده پس از مسافتی حدود 490 کیلومتر در داخل دریا فرود آمد.

«فومیو کیشیدا» وزیر امور خارجه ژاپن در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی، از این اقدام پیونگ یانگ انتقاد کرد و گفت: توکیو با تنظیم شکواییه ای اعتراض خود را به سازمان های بین المللی اعلام می کند.

وی همچنین گفت: پرتاب موشک های دوربرد به معنای نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است و پیونگ یانگ با این آزمایش، قوانین را نقض کرده است.

سازمان ملل متحد، کره شمالی را از شلیک موشک های دوربرد منع کرده است، اما موشک هایی با برد کوتاه برای این کشور منع قانونی ندارد.

کره شمالی همواره اعلام کرده است که تحریکات آمریکا در منطقه، پیونگ یانگ را مجبور به تقویت توان بازدارندگی هسته ای و موشکی خود می کند.

کارشناسان، پرتاب دو فروند موشک میان برد توسط کره شمالی را واکنش این کشور به رزمایش مشترک سالانه میان آمریکا و کره جنوبی می دانند که از صبح دوشنبه در سطحی گسترده در شبه جزیره کره آغاز شده است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *