باید روش و منش شهدا را به نسل جدید انتقال داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، اسماعیل حیدری آزاد روز شنبه در یادواره شهید نیکنامی، با بیان اینکه شهدا از بهترین هستی خود یعنی جانشان برای منافع عمومی کشور گذشتند، افزود: ایثارگری و از خود گذشتگی این بزرگواران در راه اعتلا، عزت و اقتدار کشور و نیز آرمانهای نام و انقلاب باید درسی باشد برای همگان از جمله جوانان این مرزو بوم تا بدانند در زمان جنگ علی رغم همه کمبودها، شرافت، انسانیت، وجدان و غیرت موج می زد.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه از دنیا رفتن برای انسان شهادت است افزود: برگزاری یادواره شهدا باعث نزدیک شدن دلهای ما انسانها به هم و آشنایی جوانان با فرهنگ ایثارو شهادت در جامعه می شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی به فراهم بودن فرصت برای همه در فضای مجازی اشاره کرده افزود: اگر ما از این ابزار اجتماعی استفاده نکنیم دشمن استفاده خواهد کرد، همچنین اگر ما با جوانان ارتباط نداشته و یا در ارتباط ضعیف با آنها باشیم دشمن با آنها ارتباط برقرار خواهد کرد.

فرماندار ویژه میانه همزمان شدن سالگرد شهید نیکنامی با یادواره ایشان در اسفند ماه را به فال نیک گرفته افزود: در این ماه بسیاری از عزیزان این مرزو بوم به شهادت رسیدند که از جمله آنها شهیدان مهدی و حمید باکری، حاج حسین خرازی، امیر حاج امینی، سردار ابراهیم همت، حجت الله رحیمی، احمد خرمی شاد، حاج عباس کریمی و بسیاری شهدای دیگر که نام شهید نیکنامی نیز با نام این شهدا عجین شده است.

وی اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز جامعه را  مدیون خون شهدا وخانواده های بزرگوار آنها هستیم و باید به هر بهانه ممکن از این عزیزان یاد کنیم زیرا آنها از باارزش ترین موهبت زندگی خود گذشتند.

ناصرالدین نیكنامی در سال ۱۳۲۳ در شهرستان میانه متولد شد و در همانجا تحصیلات قبل از دانشگاه را با موفقیت چشمگیر به اتمام رساند. بین تحصیلات مدرسه ای و دانشگاهی او بخاطر خدمت سربازی و كار ، وقفه ای چند ساله پیش آمد . در سال ۱۳۴۹ در رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران پذیرفته شد،با كسب مدرك كارشناسی جامعه شناسی از دانشگاه تهران ، برای تكمیل تحصیل خود رهسپار آمریكا شده و در سال ۱۳۵۷ موفق به دفاع از رساله دكترای خود تحت عنوان «شهادت» شد و مدرك دكترای خود را در رشته جامعه شناسی از دانشگاه بوفالووكارولینای شمالی اخذ نمود.

با پیروزی انقلاب اسلامی ، دكتر نیكنامی برای پیشبرد اهداف انقلاب به ایران آمد و در مرحله نخست ، مسئولیت امور بین الملل مدرسه عالی شهید مطهری را برعهده گرفت. مدتی را نیز بعنوان معاون سیاسی استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت گردید. با آغاز جنگ نابرابر دشمن غاصب در سال ۱۳۵۹ ، او وارد عملیات جنگی شد، بنیانگذار شناسائی و اطلاعات عملیات بودند و هنگامی كه در یكی از عملیاتها بدست دشمن اسیر می شوند ، بخاطر تسلط كامل به زبان انگلیسی خود را خبرنگار خارجی معرفی كرده و از دست دشمن آزاد می شود.

در عملیات هویزه، عراقیها با دوشکا ماشین دکتر نیکنامی را هدف قرار دادند و وی درجا شهید شده و سه نفر از همرزمانش مجروح و اسیر شدند .

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *