رزمایش پرتوی در بوشهر با موفقیت پایان یافت

به گزارش میانا به نقل از ایرنا،  مصطفی سالاری در دومین روز از رزمایش پدافند پرتوی استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در این رزمایش نقطه ضعف خاصی دیده نشد ولی اصلاح ساختاری جزیی نیاز است که برای تکمیل کار باید به کارهای آموزشی پرداخت.



وی گفت: سومین رزمایش سراسری پرتوی در سه مرحله به مدت دو روز در استان بوشهر با حضور سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد که مرحله نخست آن به صورت ستادی بود.



وی یادآور شد: مرحله عملی رزمایش پرتوی نیز ساعت 7.30 دقیقه صبح امروز در سایت نیروگاه اتمی بوشهر با کنترل آلودگی های فرضی توسط کارکنان نیروگاه به اجرا درآمد.



استاندار بوشهر افزود: در مرحله سوم این رزمایش نیز درون شهر بوشهر، دستگاههای اجرایی و اعضای کارگروههای مشترک رسالت های پیش بینی شده را انجام دادند.



وی گفت: از هفت استان مرتبط با موضوع هسته ای در کشور استان های بوشهر، مرکزی و اصفهان در این زمینه فعال هستند که سازمان پدافند غیرعامل کشور با هدف ارتقای سطح آمادگی بین دستگاهها ، شناسایی نقاط قوت و کاستی ها رزمایش های دوره ای را در آنها برگزار می کند.



وی تصریح کرد: هرچند کارشناسان انرژی اتمی به ایمن بودن نیروگاه اتمی بوشهر اطمینان دارند و این را بارها اذعان داشته اند ولی از نظر علمی و آموزشی نیاز بود این اطمینان به استان داده شود و در همین راستا هماهنگی دستگاهها نیز ارتقا یابد.



فرمانده قرارگاه رافع استان بوشهر یادآور شد: هماهنگی بین دستگاههای اجرایی برای انجام ماموریت های دیگر نیز مفید است گرچه براساس الزام بین المللی کشورهایی که دارای صنعت انرژی هسته ای هستند باید این رزمایش ها را برگزار کنند.



وی با بیان اینکه رزمایش پدافند پرتوی در بوشهر نقاط قوت فراوانی داشت؛ افزود: این گونه آموزش ها در قرارگاه پدافند پرتوی استان بوشهر در بین همه دستگاهها ادامه می یابد.



استاندار و رییس قرارگاه پرتوی استان بوشهر گفت: اجرای رزمایش پرتوی افزون بر الزام برای کشورهای دارای صنعت هسته ای، یک آموزش و تمرین است که پیش از این در مقیاس های متفاوت در بوشهر برگزار شده است.



سالاری افزود: نگرانی از ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر وجود ندارد با این وجود برگزاری رزمایش یک ضرورت است .



وی یادآورشد: بوشهر از لحاظ پدافند غیرعامل به دلیل وجود تنها نیروگاه اتمی ، بزرگترین پایانه صادرات مواد نفتی در جزیره خارگ ، وجود پارس جنوبی و تولید بخش زیادی از نفت خام کشور در شمال این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.



سالاری اضافه کرد: مرزی بودن و استقرار تاسیسات زیربنایی در استان بوشهر توجه به مسایل امنیتی و ایمنی در دفاع از منافع ملی را دوچندان کرده است.



نیروگاه اتمی بوشهر نخستین نیروگاه هسته ای جمهوری اسلامی ایران است که ظرفیت تولید یکهزار مگاوات برق را دارد.



بهره برداری مقدماتی از نیروگاه اتمی بوشهر شهریور سال 90 در محل این نیروگاه که در فاصله پنج کیلومتری جنوب شهر بوشهر واقع است، انجام شد و در شهریور سال 91 نیز این نیروگاه با ظرفیت 100 درصد به بهره برداری رسید. 



هم اینک برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر از طریق شبکه سراسری بخشی از نیازمندی های انرژی کشور را تامین می کند.



ساخت دو راکتور هسته ای دیگر نیز در بوشهر در دستور کار مسوولان سازمان انرژی اتمی قرار گرفته است.



پیش از این رزمایش پرتوی در استان های مرکزی و اصفهان نیز توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور اجرا شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *