ابهام در اعتبار یک نظرسنجی: حمایت مردم از نخست وزیری چان اوچا

به گزارش میانا به نقل از ایرنا،  نتایج مرکز نظرسنجی بانکوک نشان می دهد از یکهزار و 158 شرکت کننده در این نظرسنجی، 68.7 درصد اعلام کرده اند در صورتی که در زمان فعلی قصد رای دادن به یک نامزد نخست وزیری را داشته باشند، انتخاب آنها پرایوت چان اوچا است، 12.6 درصد با نخست وزیر وی مخالفت کرده و 18.7 درصد نیز نظر ممتنع داشته اند. 



بر اساس این نظرسنجی، 44.8 درصد از مردم از عملکرد اقتصادی دولت پرایوت چان اوچا راضی بوده اند و آن را بیش از انتظار عنوان کرده اند. 



پرایوت چان اوچا که در ادامه بحران سیاسی سال 2013 و 2014 با کودتای خرداد ماه علیه یینگلوک شیناواترا عملا وی را از صحنه سیاسی خارج کرد، اکنون براساس این نظرسنجی می تواند بر کرسی نخست وزیری تایلند تکیه زند. 



یینگلوک براساس حکم هفتم می سال گذشته دادگاه قانون اساسی تایلند از کار برکنار شد و دولت به سرپرستی نیواتامرونگ بونسونگپایسان تا 22 ماه می اداره می شد. 



پرایوت پس از کودتای 22 ماه می با تشکیل کمیته صلح به ریاست خود اداره تایلند را در اختیار گرفت. 



کنترل بر رسانه ها، سانسور اینترنت، اعلام حکومت نظامی در سراسر تایلند، منع تجمعات بیش از پنج نفر، دستگیری سیاسیون و منتقدان کودتا از جمله اقداماتی بود که پرایوت پس از در اختیار گرفتن قدرت انجام داد. 



وی دو ماه پس از کودتا نیز با تصویب قانونی عفو خود در پی انجام کودتا را برای آینده تضمین و اختیارات زیادی برای خود ایجاد کرد.



پرایوت چان اوچا همچنین در ماه جولای سال گذشته در یک برنامه از پیش تعیین شده بیشتر نظامیان و افسران پلیس را عضو پارلمان کرد و سپس با رای اکثریت این پارلمان توانست نخست وزیری خود را مستحکم کند و به این ترتیب از آگوست سال گذشته وی به طور همزمان سه پست فرمانده ارتش، رییس کمیته حفظ صلح و نخست وزیری تایلند را در اختیار گرفت. 



چان اوچا در اکتبر سال گذشته از پست فرمانده ارتش کناره گیری کرد. 



اگر چه وی مدعی شده بود انجام کودتا برای مبارزه با فساد در این کشور ضرورت داشت، اما اکنون پریچا چان اوچا برادر وی و عضو پارلمان و پانادا دیسکول از اعضای دفتر نخست وزیری مورد اتهام مفاسد رسواکننده بیشماری قرار گرفته اند. 



پرایوت چان اوچا که هر نوع انتقاد از دولت خود را ممنوع اعلام کرده است، با سابقه بیش از شش ماهه خود در پست نخست وزیری تلاش می کند با تغییر قوانین و حذف رقیبان احتمالی مانند خانواده شیناواترا زمینه پیروزی در انتخابات نخست وزیری را که تاریخ آن همچنان مشخص نیست و احتمال دارد سال 2016 برگزار شود، فراهم کند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *