عربستان و ترکیه به تروریست ها کمک می کنند

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، پایگاه خبری نهرین نت روز شنبه گزارش داد که جعفری در نشست شورای امنیت مربوط به گفت و گو در باره وضعیت انسانی در سوریه افزود: مبارزه با تروریسم باید به گونه ای باشد که جلوی ائتلاف تروریستی ترکیه، قطر، عربستان و رژیم صهیونیستی را بگیرد . این کشورها حامی تروریست های داعش، جبهه النصره، ارتش آزاد و دیگر سازمان های تروریستی که بر پایه تفکرات شبکه القاعده به وجود آمده، هستند.



در نشست شورای امنیت در باره بحران وضعیت انسانی در سوریه و کشورهای همجوار آن، آنتونیو گوتریز کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان نیز گزارشی از اوضاع نیمی از ساکنان سوریه ارایه و نسبت به بحران انسانی و تاثیر آن بر امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی هشدار داد.



نماینده سوریه در سازمان ملل در سخنان خود به اظهارات ویسلی کلارک آمریکایی فرمانده سابق ناتو که گفته بود، داعش از طریق تامین مالی از سوی برخی دوستان و متحدان نزدیک واشنگتن به وجود آمده، اشاره کرد و گفت: نمی توان از بهبود وضعیت انسانی در سوریه سخن بگوییم در حالی که تامین نیازهای نظامی و آموزشی تروریست ها تحت نام مخالفان میانه رو همچنان ادامه دارد و سفیر سابق آمریکا در سوریه نیز دیر هنگام متوجه شد که مخالفان میانه رو با جبهه النصره همکاری و از آنان دفاع می کنند.



نماینده دایم سوریه در سازمان ملل از اظهارات برخی سخنرانان در خطای سیاسی دولت هایشان در قبال سوریه و اصرار آنان بر تهدید مردم این کشور و افکار عمومی جهان و این که گفته اند تا زمانی که بشار اسد رییس جمهوری سوریه باشد، داعش و جبهه النصره توان خود را افزایش خواهند داد، اظهار شگفتی کرد.



وی گفت: این اظهارات خطرناک هویت حامیان داعش و جبهه النصره را در کشورهای سوریه، عراق، مصر، لیبی و لبنان نشان می دهد و دلیل باقی ماندن تروریست ها در منطقه و ادعای دروغ مبارزه با آنان را فاش می کند.



جعفری از اعتراض نماینده آمریکا در هدف قرار دادن افراد مسلح از سوی ارتش سوریه انتقاد کرد و گفت که بحران انسانی به وجود آمده در برخی مناطق سوریه دلیلش تروریست هایی هستند که از سوی کشورهای خارجی حمایت می شوند.



وی تاکید کرد که گروه های تروریستی در برخی مناطق سوریه مردم را مجبور می کنند، خانه های خود را ترک کرده و آواره شوند و یا به اردوگاه های که در کشورهای همسایه ایجاد شده، بروند تا آنان بتوانند از این پناهندگان به عنوان برگه فشار سیاسی و دلیلی برای طرح های مداخله جویانه و دریافت کمک های مالی، استفاده کنند.



نماینده دایم سوریه در سازمان ملل اظهار داشت که بحران سوریه تنها از طریق سیاسی و مسالمت آمیز و بر اساس تصمیم های شورای امنیت و قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل و بر اساس گفت و گوهای سوری – سوری و به رهبری دمشق و به دور از هر گونه مداخله خارجی، حل می شود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *