موج جدید بازداشت پلیس های متهم به همکاری با جماعت گولن در ترکیه

به گزارش میانا به نقل از ایرنا،   شهربانی کل آنکارا از شهربانی های 20شهر دیگر ترکیه خواست تا پلیس های یادشده را در چارچوب تحقیقات در زمینه وجود اعضای نفوذی جماعت گولن و ساختار موازی در نیروهای پلیس ترکیه و شنودهای غیرقانونی مقامات بلند پایه این کشور بازداشت کنند.

آذرماه سال گذشته در پی عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا، دولت آنکارا این عملیات را به عنوان تلاش برای براندازی دولت قانونی این کشور از سوی منسوبین جماعت گولن ارزیابی و پس از آن تصفیه گسترده منسوبین این جماعت بویژه در نیروهای پلیس و دستگاههای قضایی ترکیه آغاز شد.

بر اساس این گزارش، از آن زمان دستکم 30 هزار مامور پلیس ترکیه در روند تصفیه و یا جابجایی قرار گرفته اند.

یک گروه از نیروهای پلیس شامل مدیران میانی و رده بالا نیز در ماههای گذشته به جرم شنودهای غیرقانونی دستگیر شده بودند.

دستگیر شدگان متهم به شنودهای غیرقانونی و نیز انتشار فایل های صوتی مربوط به فسادهای مالی منتسب به 'رجب طیب اردوغان'، برخی از اعضای خانواده اش و مسوولین بلندپایه حزب حاکم 'عدالت و توسعه ' هستند.

دادستان استانبول نیز روز سه شنبه دستور بازداشت فتح الله گولن رهبر جماعت گولن را به اتهام تشکیل دولت موازی و قصد کودتا علیه دولت صادر کرد.

دادستانی استانبول گولن را به انجام جاسوسی توسط ایادی خود با شنود غیرقانونی مکالمات تلفنی مقام های بلندپایه ترکیه و تلاش برای براندازی دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر سابق و رییس جمهوری فعلی ترکیه متهم کرده است.

دادستانی استانبول همچنین حکم بازداشت امره اسلو نویسنده هوادار گولن را که پیشتر مامور پلیس بود، صادر کرد.

گولن که از 16 سال پیش مقیم پنسیلوانیای آمریکاست در سال های به قدرت رسیدن اردوغان با دولت وی همکاری نزدیک داشت اما از 2 سال پیش مناسبات آنان رو به سردی و خصومت گذاشت.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *