به فکر روز مذاکره با شهدا هم باشید / شهدا دیوار تحریمها را با مقابله شکستند نه با مذاکره !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از سرویس فرهنگ و جامعه زیتون، سالروز عروج ستاره مجنون آقا حمید باکری /اسفند، ماه پرواز یاران وفادار امام (ره) است. آقا مهدی باکری ، حاج ابراهیم همت ، حسین خرازی ، امیر حاج امینی ، حجت الله رحیمی ، برونسی ، یاغچیان و علی تجلایی . حمید هم جزء لیست پرواز اسفند ماه است . اسفند برای زمین انقلاب که دسته گلهای خود را پرپر شده می بیند ماه خونینی است. یادواره شهدا را هم میشود در دل خود با یاد نکته ای ناب از اسرار درون این مردان بزرگ پاس داشت، مردانی که آنچنان غیرت به خرج دادند که دشمن کینه توز هم نتوانست این همه شجاعت را که روزگاری بیشتر شبیه به افسانه بود کتمان کند . آنچنان برق غیرت این بچه شیعه ها چشم دشمن را کور کرد که حتی بعد از جنگ هم ربع پهلوی ، پسر محمد رضا مدعی شد که شهدا در زمان پدرم تربیت شده اند ! اگر چه اینها فکاهه و طنزی بیش نیست چرا که همین شهدا بودند که دمار از پدر پهلوی در آوردند .  

 

غیرت را زمانی در اشعار رستم و سهراب و تاریخ و افسانه ها میشنیدیم ، اما این غیرت در دفاع مقدس حقیقتی شد شبیه به آن افسانه ها . مگر میشود تصور کرد که به جنگ دنیا میروی با دست خالی ! آنها تانک می آورند و شما فقط بچه 13 ساله ای مثل حسین فهمیده را برای رودر رویی باید بفرستی ! همان مَثَل بچه های جنگ که میگفتند نفر در برابر نفر بر ، نفر در برابر تانک ، یک نفر از ما در برابر یک دسته مسلح از آنها ! 

 

البته شاید برخی ها هنوز هم باور ندارند که خرمشهر را خدا به عشق غیرت این بچه شیعه ها و ایستادگی و کوتاه نیامدن امامشان و دعای زنان و فرزندانشان آزاد کرد . وقتی خدا تو را دست خالی می بیند اما با عزت و ایستاده در برابر دشمن ، شهر تو را آزاد میکند .

 

امروز برخی ها چنان با آب و تاب از کلمات پر طمطراق دیپلماتیک و ضرورت تعامل با دنیا که چه عرض شود با شیطان بزرگ! سخن می رانند که نمیدانم برای روز مذاکره با شهدا چه جوابی دارند ؟

 

بگذریم که رهبری بارها با ایما و اشاره راه نجات ملت را فرموده اند . 

 

ایرادی ندارد ؛ بقول حضرت آقا بروید مذاکره کنید. 

 

امروز برخی ها میگویند تحریم میکنند مواظب باشید . مگر آنروز تحریممان نکردند ، مگر دنیا را به روی ما نبستند ؟ مگر یادمان رفته که حتی برای تهیه سیم خاردار هم سرگردان بودیم و کسی نبود که کمکمان کند ؟ 

 

مگر آقا نفرمودند شهدا ستاره اند با این ستاره ها میشود راه را پیدا کرد ؟  درس شهدا امروز همان درس محاصره خرمشهر است . تازه امروز که در محاصره نیستیم . اگر آنروز به فکر آزادی خرمشهر بودیم امروز به فکر رهایی مردم فلسطین و سوریه و لبنان و عراق و افغانستان و یمن و بحرین و … هستیم . اینها که چیزی نیست . امروز آمریکای لاتین حرف امام و شهدا را در مقابل آمریکا میزند ؛ ایستادگی .

 

این همان پیشرفت خاکریز به خاکریز است . همان صدور انقلاب ، که مرحوم بازرگان و لیبرالها میگفتند مگر انقلاب نخود و لوبیاست که صادر کنیم ! 

 

طبیعی است وقتی به افکار اسلامیت چاشنی تفکر غربی اضافه شد فهم انقلابی اُفت شدیدی میکند و بجای دشمن ستیزی حرف از اعتماد سازی میزنی. و بقیه را متهم به افراط و خشونت میکنی ولی فراموش میکنی که لااقل یکبار هم که شده مرگ بر آمریکا را بگو . همان آمریکایی که هواپیمای مسافربری را با همه مسافرانش ، با همه با کودک و زن و پیر و جوانش هدف موشک ناو خود کرد و نگاه نکرد که کدامیک از مسافران حزب چپی و کدامیک راست هستند .

 

آمریکا همان آمریکاست ، فرقی ندارد چه برای قبلی ها چه برای شما که امروز مسئولید.  

 

دیروز شیطان تا اهواز و خرمشهر و تنگه مرصاد آمده بود و میگفت سه روز بعد در تهران صدام مراسم صبحگاه اجرا خواهد کرد ،  اما امروز ولیّ مان  وعده نصرت حذف صهیونیزم را میدهد .

 

به برکت خون شهدا …

 

نمیتوان روزی را به سر برد ولی یادی از این مردان  مجنون و هویزه و شلمچه و فکه و چزابه و … نزد . آقا حمید هم یکی از این ستاره هاست که میشود راه را با او پیدا کرد . یادشان به خیر 

 

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی

با هجرت امام«مد ظله العالی»به پاریس عازم پاریس می شود و از آنجا هم جهت آوردن اسلحه به سوریه می‌رود و با پیروزی انقلاب اسلامی به ایران مراجعت، جهت پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در مراکز نظامی مشغول فعالیت می‌شود و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 57 به عضویت سپاه درآمده و به عنوان فرمانده عملیات با عناصر دست‌نشانده امپریالیسم شرق و غرب که در گروهکها و احزابی که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب شروع به فعالیت کرده بودند به مبارزه می‌پردازد .در عملیات پاکسازی منطقه سِرُو و آزادسازی مهاباد ، پیرانشهر و بانه نقش مهم و اساسی داشته و در آزاد سازی سنندج با همکاری فرمانده عملیاتی منطقه با استفاده از طرحهای چریکی کمر ضد انقلاب وابسته و ملحد را در منطقه شکسته و باعث

 

 …در والفجر یک از ناحیه پا و پشت زخمی و بستری گشت که پایش را از ناحیه زانو عمل جراحی کردند . اطرافیانش متوجه بودند که از درد پا در رنج است ولی هیچوقت این را به زبان نیاورد و بالا‌خره در عملیات فاتحانه خیبر با اولین گروه پیشتاز که قبل از شروع عملیات بایستی مخفیانه در عمق دشمن پیاده می‌شدند و مراکز حساس نظامی را به تصرف در می‌آوردند و کنترل منطقه را در دست می‌داشتند عازم گردید و در ساعت 11 شب چهارشنبه 3 اسفند 62 شروع عملیات خیبر بود که با بی سیم خبر تصرف پل مجنون (که به افتخارش پل حمید نامیده شد)در عمق 60 کیلومتری عراق را اطلاع داد .

 

پلی که با تصرف کردن آن دشمن متجاوز قادر نشد نیروههای موجود در جزایر را فراری دهد و یا نیروی کمکی برای آنها بفرستد در نتیجه تمام نیروههایش در جزایر کشته یا اسیر شدند و این عمل قهرمانانه فرمانده و بسیجی‌های شجاعش ضمانتی در موفقیت این قسمت از عملیات بود و عاقبت با دو روز جنگ شجاعانه در مقابل انبوه نیروههای زرهی دشمن فقط با نارنجک و آرپی جی و کلاش ولی با قلبی پر از ایمان و عشق به شهادت خودش و یارانش در حفظ آن پل مهم جنگیدند و در  6 اسفند 62 ، همانجا به لقاء‌الله پیوسته و به آرزوی دیرینه‌اش دیدار سرور شهیدان امام حسین (علیه السلام ) نایل آمد .

 

این همه لباس همه اش مال توست؟

همسر حمید در حال جمع کردن لباس ها بود . حمید متوجه او شد . پرسید : این لباسها مال توست ؟ کدام لباس ها را می گفت ، این چن دست لباس که سالها همراه او بوده و فقط چند تای آنها را تازه خریده بود .آره همه اش مال منه چطوره ؟ تو که از همه ی اینها استفاده نمی کنی ؟ نه ! خب هر لباس جای خودش به درد می خورد ، همیشه که یک جور نمی شود لباس پوشید تنوع هم لازمه .به نظر من یکی دو دست کافیه . خودتو با اینها مشغول نکن . آنها را بده به زلزله زده ها . من می خواهم یک همفکر ، یک دوست ، یک مبارز همراه من باشد ، نه خدای نکرده یک عروسک!

 
بخشی از وصیت نامه 
 
*  انشاالله وقتي به سني رسيديد كه توانستيد اين وصايا را درك نمائيد هر چند روز يكبار اين وصيتنامه را بخوانيد. 
 
… قدر اين انقلاب اسلامي را بدانيد و مدام در جهت تحكيم مباني جمهوري اسلامي كوشا باشيد و زندگي خودرا صرف تحكيم پايه هاي اين جمهوري قرار دهيد .
 
رساله امام را دقيق خوانده و مو به مو عمل نمائيد .
 
در زندگيتان همواره آزاده باشيد و هيچ چيز غير از خدا و آنچه خدائي است دل نبنديد و بدانيد كه دنيا زودگذر و فاني است ، فريب زرق و برق دنيا را نخوريد .
 
* برحذر باشيد از وسوسه هاي نفس و مدام به ياد خدا باشيد تا از شر نفس و شيطان در امان باشيد .

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *