تهدیدهای امنیتی کنسولگری های آمریکا را در پاکستان به تعطیلی کشاند

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، آمریکا روز چهارشنبه با صدور یک بیانیه رسمی، ضمن اعلام خبر تعطیلی سرکنسولگری هایش در دو شهر عمده پاکستان، به شهروندان آمریکایی هشدار داد از سفرهای غیرضروری به پاکستان بطور جدی خودداری کنند.

براساس این بیانیه، ارائه هرگونه خدمات کنسولی به شهروندان آمریکایی لاهوو و پیشاور فعلا متوقف شده است و این امور از طریق سفارت آمریکا در اسلام آباد و یا کنسولگری آن در کراچی قابل انجام است.

کنسولگری آمریکا در لاهور از حدود شش ماه پیش تا کنون عملا تعطیل است و فعالیتی ندارد. پرسنل آمریکایی این کنسولکری شش ماه پیش به دلیل مسایل امنیتی لاهور را ترک کردند و طی این مدت، تنها برخی نیروهای محلی در آن حضور داشته اند.

در بیانیه یاد شده آمده است: گزارش های دریافتی حاکی از آن است که گروه های تروریستی همچنان به دنبال فرصت هایی هستند تا اماکن محل اقامت و محل کار شهروندان آمریکایی و غربی را در پاکستان هدف قرار دهند.

این بیانیه اذعان دارد که احساسات ضدآمریکایی در پاکستان امری عادی است و شهروندان آمریکایی در پاکستان، بیش از دیگر اتباع خارجی تحت تعقیب تروریست ها هستند.

مسایل و مشکلات فراوان ناشی از حضور نظامی آمریکایی ها در منطقه برای مردم پاکستان و تشدید تروریسم در این کشور بعد از حمله آمریکا به افغانستان و همچنین حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق مختلف پاکستان موجب شده است تا مردم این کشور در فهرست ضدآمریکایی ترین ملت های جهان قرار گیرند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *