آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی تفاهم نامه امضا کردند

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، نجف قراچورلو، روز دوشنبه در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم نامه به منظور توسعه همکاری ها، بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های موجود و گسترش فعالیت های علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شد.

وی، زمینه های پژوهشی این تفاهم نامه را استفاده از قابلیت های جهاد دانشگاهی برای اجرا و نظارت بر طرح های پژوهشی حوزه های علوم انسانی، فنی مهندسی و کشاورزی، فراهم کردن زمینه های لازم برای استفاده از خدمات فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و بررسی و پژوهش در زمینه پروژه های سرمایه گذاری صنعتی و طرح های توسعه ای اعلام کرد.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی ادامه داد: بررسی و پژوهش در زمینه های ارتقای بهره وری، مدیریت منابع انسانی و کارآفرینی، توسعه بازار، صادرات و بهبود فضای کسب و کار و همکاری و توانمندسازی بین مراکز پژوهشی و تحقیقاتی جهاد و پژوهشگرهای دانش آموزی استان از دیگر زمینه های پژوهشی این تفاهم نامه است.

قراچورلو، یادآوری کرد: نیازسنجی آموزشی مورد نیاز دوره های آموزشی فرهنگی اجتماعی، طراحی و اجرای دوره ها و کارگاه های آموزشی مورد نیاز آموزش پرورش، طراحی و اجرای دوره های آموزشی ویژه خانواده، مهارت های خوداشتغالی بانوان و دوره های ارتقا توانمندی های کارکنان و خانواده های آنان بر حسب نیازها و درخواست های آموزش پرورش از جمله همکاری های این نهاد در بخش آموزشی است.

وی، برگزاری نشست های علمی و تخصصی در زمینه سیستم ها و روش ها، نظام های کیفیت، بازاریابی، کنترل فناوری های نوین و بهبود ایمنی، استفاده از ظرفیت طرفین و همکاری در زمینه توسعه آموزش های مجازی و تولید محتوای آموزش الکترونیکی را از دیگر زمینه های این تفاهم نامه در بخش آموزشی اعلام کرد.

قراچورلو، افزود: زمینه های همکاری جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی این تفاهم نامه شامل برگزاری همایش ها و نشست های مشترک، بهره گیری از ظرفیت های مراکز فرهنگی جهاد دانشگاهی، همکاری در اجرای طرح های تحقیقی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است.

وی، همکاری مشترک در تهیه و تولید ویژه نامه های فرهنگی و هنری و تولید نرم افزارهای فرهنگی، همکاری در زمینه های افکارسنجی، نظرسنجی و فعالیت ها و هنرهای قرآنی و بهره مندی از پتانسیل این سازمان را از دیگر زمینه های همکاری در حوزه فرهنگی اعلام کرد.

استان آذربایجان شرقی با 45 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 724 هزار و 620 نفر جمعیت، از استان های بزرگ و پرجمعیت ناحیه شمال غربی ایران محسوب می شود و کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90 یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *