تراکتورسازی مهیای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و خواب زمستانی مسئولین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از سرویس ورزشی آناج: هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا از فردا آغاز می‌شود و تیم تراکتورسازی تبریز به عنوان یکی از 4 نماینده کشورمان در این رقابت‌ها روز چهارشنبه در اولین دیدار خود در ازبکستان به مصاف نسف کارشی خواهد رفت.

 

تراکتورسازان که سومین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کنند در دو دوره گذشته عملکرد ضعیفی از خود برجای گذاشته و در همان مرحله گروهی وداعی زودهنگام داشته‌اند اما در فصل جاری وضعیت تراکتورسازان در مرحله گروهی با دو دوره گذشته تفاوت‌هایی دارد که باید صبر کرد و دید که آیا این تفاوت ها به سود تراکتور خواهد بود یا خیر؟

 

 گروه تراکتورسازان متفاوت تر از دو دوره گذشته

 

تفاوت نخست اینکه سرخ پوشان آذربایجان برخلاف دو دوره گذشته در گروهی قرار گرفته‌اند که یک نماینده از آسیای مرکزی نیز در آن حضور دارد و دومی نیز مربوط به اولین دیدار این تیم در مرحله گروهی است که در خارج از خانه برگزار خواهد کرد.

 

مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2015 آسیا

 

برای بررسی وضعیت گروه‌بندی و میزان آمادگی این تیم گفت‌وگویی با سرپرست تراکتورسازان انجام دادیم که وی گروه تراکتورسازی را متفاوت از دوره‌های گذشته دانسته و به خبرنگار ورزشی آناج گفت: در دو دوره گذشته با 3 تیمی هم گروه می‌شدیم که از کشورهای عربی بودند ولی امسال با اضافه شدن نسف کارشی وضعیت کمی تغییر کرده است.

 

وی اضافه کرد: به هر حال تیمی که در لیگ قهرمانان شرکت می‌کند باید با آمادگی به این مسابقات برود و بطور خلاصه تیمی که آسیایی است باید خودش را در اندازه آسیا آماده کند.

 

ذوالفقاری با بیان اینکه تغییرات ایجاد شده در کادر فنی موجب شد تا فرصت آنالیز بازی‌های نسف کارشی در اختیار تراکتورسازان نباشد ادامه داد: متاسفانه کادر فنی قبلی چند دیدار این تیم را آنالیز کرده بود ولی با تغییراتی که داشتیم فقط توانستیم چند نسخه از ویدیوی بازی‌های این تیم را در اختیار کادر فعلی قرار دهیم که فرصت لازم را نیز برای آنالیز به آن صورت نداشته‌ایم.

 

وی  ادامه داد: با این حال در مدت یک ربع یا 20 دقیقه ابتدایی بازی نیز بازیکنان می‌توانند با نحوه بازی این تیم آشنا شوند و کادر فنی نیز برنامه خاص خود را خواهد داشت تا با لحاظ تدابیر لازم از این بازی بتوانیم حداقل امتیاز را بگیریم و خود را مهیای دیگر بازی‌ها کنیم.

 

سرپرست تیم فوتبال تراکتورسازی با اشاره به اینکه تیم با دو نیروی جوانی و تجربه در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت نیز گفت: در وضعیت کنونی تنها چیزی که برای تراکتورسازی بسیار امیدوار کننده‌تر از دوره‌های گذشته است، ترکیب نیروی جوانی و تجربه است. بازیکنانی داریم که در دو دوره گذشته حضور داشتند و در تیم ملی نیز در بازی‌های مهم بازی کرده و با شرایط این مسابقات آشنا هستند و در کنار آن نیروی جوانی که در این فصل به تیم تزریق شده است که با انگیزه در هم آمیخته شده است که مسلما می‌تواند برای تراکتورسازی مفید و سودمند واقع شود.

 

ذوالفقاری در پایان در خصوص اینکه اولین دیدار تراکتورسازی برخلاف سال‌های گذشته در خارج از خانه برگزار خواهد شد، بیان داشت: تیمی که برای کسب موفقیت در این مسابقات حضور می‌یابد نباید بین دیدار خانگی و خارج از خانه تفاوت قائل شود چراکه همین دیدارهای خارج از خانه است که در بسیاری از موارد کار صعود را هموارتر می‌کند. اما با این حال بازهم باید گفت که دیدار نخست از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه امسال نیز در خارج از خانه است شاید تغییر در نگرش بازیکنان نسبت به روند مسابقات را نیز داشته باشد که می‌تواند مفید باشد.

 

وی افزود: همیشه در دور رفت از سه بازی نخست، دوبازی را در خارج از خانه برگزار کرده‌ایم که دو بازی دوم و سوم و عدم کسب نتیجه تیم را تحت فشار قرار داده است اما امسال وضعیت به گونه دیگر است و این موضوع می‌تواند کمک بزرگی برای تراکتور در صعود از مرحله گروهی داشته باشد.

 

تراکتورسازی تبریز

 

در همین راستا قادر رحیم زاده مربی این تیم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آناج اظهار کرد: به نظر من بازی دور از خانه در نخستین دیدار به سود تراکتورسازی خواهد بود چراکه تیم با شرایط سخت و دشوار آشنا شده و به تبریز خواهد آمد تا در دیدار دوم با تجربه شرایط بازی اول خود را آماده تر کند.

 

وی در مورد گروه تراکتورسازی نیز گفت: گروهی که در آن حضور داریم دشوار است چون دو تیم الاهلی عربستان و الاهلی امارات از تیم های شناخته شده این رقابت‌ها هستند و حتی تجربه بیشتری از تراکتورسازی دارند.

 

رحیم زاده در مورد شناخت از این تیم‌ها نیز بیان داشت: چون لیگ ازبکستان الان در تعطیلات پایان فصل به سر می‌برد ما دو بازی این تیم را از اواخر لیگ گذشته مورد آنالیز قرار داده‌ایم و کارهای تاکتیکی را نیز به همان صورت به تیم منتقل کرده‌ایم ولی با این حال بازهم شرایط متفاوت است و تیمی که به این مسابقات روانه می‌شود باید با شناخت از حریفان خود به میدان برود.

 

وی افزود: از تیم الاهلی امارات نیز در زمان اردوی دوبی شناخت کافی را به دست آوردیم و حتی بچه ها یک دیدار این تیم را از نزدیک تماشا کردند و در مورد تیم عربستانی نیز باید بگویم که این تیم شناخته شده تر از دو تیم دیگر است و به مراتب آنالیز آن نیز راحت تر از دو تیم دیگر خواهد بود ولی این دلیلی نیست که این تیم قدرتمند را راحت تر از دو حریف دیگ دانست بلکه بالعکس سخت ترین بازی ها را با این تیم خواهیم داشت.

 

رحیم زاده خاطرنشان کرد: پس از تغییراتی که در راس کادر فنی صورت گرفت تمرینات را با طبق برنامه‌های  قبلی برگزار کردیم و توانستیم وضعیت روحی و روانی و بدنی بازیکنان را در شرایط مسابقه نگه داریم.

 

وی ادامه داد: بازیکنان الان در آمادگی خوبی به سر می‌برند و پیروزی بر دو تیم صبا و نفت نیز موجب شده است تا وضعیتن روحی آن‌ها نیز پیش از آغاز این مسابقات بسیار مطلوب و در حد ایده آل قرار بگیرد.

 

اما گذشته از وضعیت آمادگی تیم تراکتورسازی، نحوه حمایت از این تیم نیز در نوع خود مایه تاسف است.

 

در حالی که 3 روز تا دیدار تراکتورسازی با نسف کارشی ازبکستان که از حساسیت بالایی نسبت به سایر دیدارهای این تیم در مرحله گروهی برخوردار می‌باشد، باقی مانده است، رسانه‌های استان در خواب زمستانی فرو رفته و همچون مسئولین حمایت خود را از این تیم که نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان خواهد بود، دریغ کرده‌اند.

 

خواب زمستانی صدا و سیمای مرکز استان

 

به عنوان مثال صدا و سیمای مرکز استان که به عنوان سرآمد رسانه‌های استان نیز قلمداد می‌شود در برنامه های خود جایی برای این تیم نگنجانده و حتی یک گزارش کوتاه را نیز از وضعیت آمادگی تیم قبل از اعزام به ازبکستان بر روی شبکه تلویزیونی خود نبرده است. همچنین مسئولین استانی نیز با توجه به شرایط تراکتورسازی و باعلم به حذف در دو دوره گذشته، این تیم را فراموش کرده‌اند و هیچ کمکی برای تیم محبوب آذربایجان انجام نداده‌اند. موضوعی که کاپیتان تراکتورسازان نیز در گفت‌وگوی خود با خبرنگار ورزشی آناج بدان اشاره می‌کند و مورد انتقاد قرار می‌دهد.

 

مهدی کیانی در این خصوص به خبرنگار ورزشی آناج می‌گوید: تیم تراکتورسازی نمابنده تبریز و کشورمان در لیگ قهرمانان آسیاست و به طبع نتایجی که در این رقابت‌ها کسب خواهیم کرد بیشتر از این که نام شهر مورد توجه قرار بگیرد مربوط به کشورمان خواهد بود و الان این 3 سهمیه و نیمی که برای کشورمان در این رقابت‌ها در نظر گرفته‌اند چه بسا با نتایج ضعیف کاهش یابد که مطمئنا نیز همین کار را در آینده خواهند کرد و با توجه به نفوذی که عرب ها در کمیته اجرایی مسابقات دارند قابل پیش بینی است.

 

وی ادامه داد: باید مسئولان روی این تیم زوم می‌کردند و امکانات لازم را در اختیار تیم می‌گذاشتند. شما تیم های دیگر گروه‌مان را ببینید، امکاناتی که دارند در حد بین المللی است و دغدغه از این بابت ندارند ولی ما امکانات مورد نیاز را نداریم که هیچ بلکه حمایت از تیم نیز بسیار پایین است.

 

سرپرست تیم تراکتورسازی نیز با گلایه از وضعیت امکانات این تیم اظهار کرد: پس از بازی باصبای قم و نفت مسحد سلیمان تیم برای شرکت در آسیا نیاز به تمرینات مناسب داشت و همانطور که دیدید با وضعیت آب و هوایی که بوجود آمد و بارش برف که موجب شد تا تمرین روز گذشته ما در سالن برگزار شود، نتوانستیم تمرینی که مورد نظر کادر فنی و خود تیم بود را برگزار کنیم.

 

وی به وضعیت 3 تیم دیگر کشورمان اشاره کرد و افزود: هر 3 تیم دیگر کشورمان از لحاظ امکانات شرایط بهتری نسبت به تراکتورسازی دارند و برای اینکه انتظار نتیجه گیری از تراکتورسازی را داشته باشیم باید به حال این تیم نیز فکری شود.  

 

به هرحال کمبود امکانات برای تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد سوال برانگیز است و اینکه با گذشت 3 دوره حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا این تیم همچنان از این موضوع رنج می‌برد.

 

از دریغ بازیکنان سرباز تا مشکل همیشگی ایاب و ذهاب هواداران

 

کمبود امکاناتی که در گرمکن تونی اولیویرا می‌توان به وضوح به آن پی برد. گرمکنی که بر اساس بررسی‌های خبرنگار ورزشی آناج نشان می‌دهد تونی از زمان حضور در الاتحادعربستان آن را در اختیار دارد و با آرم پاک شده که نشانی از آن تیم نباشد، می‌پوشد.

 

تونی اولیویرا

 

یا امکاناتی که در اختیار هواداران این تیم قرار می‌گیرد، آیا شایسته آن‌هاست؟ هوادارانی که برای تماشای دیدار این تیم حدود 4 کیلومتر و یا بیشتر در مسیر ورزشگاه حرکت می‌کنند و با اینکه با وضعیتی خسته به ورزشگاه می رسند اما بازهم از جان مایه گذاشته و تیم را تا دقیقه 90 تشویق می کنند.

 

هرسال وعده‌هایی در مورد امکانات ایاب و ذهاب این هواداران از سوی مسئولین داده می‌شود ولی با گذشت 6 سال از حضور دوباره تراکتورسازی در سطح اول فوتبال کشورمان و سومین حضور این تیم در لیگ قهرمانان هنوز جامه عمل به آن پوشانده نشده است.

 

با این حال وقتی تیمی مثل الاهلی عربستان را با تراکتورسازی مقایسه کنیم تنها یک بازیکن برزیلی این تیم بودجه تراکتورسازی را شامل می‌شود یا حتی بازیکن برزیلی الاهلی امارات، به این نتیجه می‌رسیم که حضور الاهلی در مراحل پایانی لیگ قهرمانان در دوره های گذشته اتفاقی نبوده است بلکه بر روی آن سرمایه گذاری شده است و یقینا این تیم با وجود این سرمایه گذاری و حمایت‌ها از نام و نشانی در فوتبال آسیا برای خود دست و پا کرده است.

 

به راستی آیا تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت و برای سربلندی میهن عزیزمان تلاش خواهد کرد نیاز به حمایت همگانی ندارد؟

 

نام حمایت همگانی را که نیز می‌آوریم خود به خود وضعیت سربازان تراکتور به ذهن خطور می‌کند. بازیکنانی که حضورشان در ترکیب تراکتورسازی و حتی سربازان تیم فولاد خوزستان می‌توانند خیلی از مشکلات این دو تیم را به راحتی حل کنند.

 

در این زمینه نیز مسئولان حمایت لازم را انجام ندادند و نیز حتی مسئولان کشوری، ولی آیا اهمیت این رقابتها برای کشورمان کمتر از جام ملت‌های آسیاست؟! جواب مسلما خیر خواهد بود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *