امام جمعه میانه : عزاداری سالار شهیدان امسال به سمبل شناخت یزیدیان زمان تبدیل شد

حجت الاسلام والمسلمین حامدی در خطبه های نماز جمعه 16 آبان 93: عزاداری سالار شهیدان امسال به سمبل شناخت یزیدیان زمان تبدیل شد .

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا :حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه در جمع پرشور نمازگزاران ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت : مردم کشور ما به خصوص اهالی شهرستان میانه با پخش نظری و احسانات خود به شکل بسیار عظیم مشتی بر دهان دشمن زدند .

امام جمعه میانه  با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی کسانی که خدا را فراموش می‌کنند ‏مانند افرادی هستند که از آسمان به زمین سقوط کرده اند ، افزود: بی هدفی و حرکت نکردن درمسیر مستقیم و ماندگاری در دنیا تعبیر نهج البلاغه از این انسانها می باشد .

حامدی با بیان این موضوع که در برخی کشورهای استکبار جهانی  با ایجاد رعب و وحشت در میان شیعیان عزادار قصد کم رنگ کردن و خارج  کردن مردم از صحنه داشتند ، اظهار داشت :   پیروان حضرت امام حسین (ع) با شجاعت به میدان آمده و با شعار «لبیک یا حسین (ع)» و «هیهات مناالذله» پاسخی دندان شکن به این طوطئه ها دادند .

خطیب نماز جمعه میانه با اشاره به درگیری‌های موجود در منطقه از آنها بعنوان وقایع سیاسی نه مذهبی‌ یاد کرد و خاطرنشان کرد : جنگ با سلطه‌جویی‌های آمریکا‌، اسرائیل و تکفیری‌ها وظیفه اصلی مسلمین جهان است .

حامدی  همچنین با اشاره به حضور پرشور مردم در عزداری ها و  پخش عظیم و گسترده احسانات اظهار داشت : مسلمانان جهان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور پرشور خود وحدت مسلمین را در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذاشته و  به آنها پیامی ابدی دادند .

خطیب جمعه میانه  با تشکر از مردم و حضور جوانان و نوجوانان در مراسمات عزاداری حسینی امسال ،اظهار داشت :  عزاداری سالار شهیدان امسال به سمبل شناخت یزیدیان زمان تبدیل شد که الگویی جاودانه برای جوانان بمنظور دفاع از دین و قرآن است .

حامدی با بیان این موضوع که حضرت سید الشهدا به خاطره انحرافات موجود در آن زمان جان خود را فدای اسلام کرد ،افزود : عزداری های ما باید رنگ و بوی حسینی داشته باشد . وی  همچنین بر برگزاری عزداری ها و اجتماع های بزرگ حسینی ،پرشور در سالهای آتی تاکید کرد .

امام جمعه میانه همچنین از استقبال پرشور مردم فهیم میانه از پیکر 45 شهید گمنام در این شهرستان تقدیر و تشکر کرد  و اظهار داشت : مردم ما با استقبال پر شور از پیکر پاک 45 شهید گمنام به دشمنان نشان دادند که همیشه ادامه دهنده راه شهدا و حافظ آرمان های نظام انقلاب اسلامی هستند .

حامدی همچنین در خاتمه خطبه های این هفته با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت ، شهید حسن تهرانی مقدم  ،  افزود :  مادر این شهید بزرگوار در خاطرات خود می‌گفت؛ حسن هر روز بعد از نماز صبح زیارت عاشورا می‌خواند، لذا همین ذهن انس گرفته با زیارت عاشورا، طراح صنایع موشکی می‌شود که همین که دشمنان را زمین گیر کرده است.

 

اتمام پیام /

 

محمد زینالی / 93/4460/102

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *