نقش جامعه پزشکی در کاهش خسارات ناشی از تصادفات باید افزایش یابد

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، دکتر «علی گرجی» روز سه شنبه در نشست خبری چهارمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه ها و دومین گردهمایی نوروتروما در خصوص پیام کنگره سال گذشته گفت: خوشحالیم که آموزش امداد و نجات و احیای قلبی برای رانندگان عمومی الزام آور شده است.

وی در ادامه افزود: این آموزش ها می تواند سبب شود 30 تا 40 درصد آمار مرگ و میر با این طرح کاهش یابد.

رییس گردهمایی بین المللی ایمنی راه ها با بیان اینکه یکی از پیام های کنگره پیشین الزام استفاده از صندلی کودک در خودروها بود، ادامه داد: اگر این موضوع نیز از سوی مسئولان به صورت قانون اعلام می شد آمار خسارات و کشته های کودک نیز کاهش پیدا می کرد.

وی افزود: با آموزش این موضوع به خانواده ها آمار تلفات و خسارات ناشی از تصادفات برای کودکان کاهش پیدا می کند.

دکتر گرجی درمورد پیام های کنگره ترومای امسال گفت: عبور از میان دو خط سفید در جاده ها و خیابان ها و افزایش نقش جامعه پزشکی در کاهش خسارات ناشی از تصادفات از پیام های اصلی و مهم کنگره ترومای امسال است.

رییس گردهمایی بین المللی ایمنی راه ها با اشاره به مرگ حدود 25 هزار نفر در آلمان غربی در سال 1970 میلادی گفت: اکنون این تعداد به حدود سه هزار کشته کاهش یافته است.

دکتر گرجی با بیان اینکه میزان تصادفات در کشوری مانند آلمان با ایران برابر است، گفت: این درحالیست که تعداد کشته های ناشی از تصادف در آلمان سه هزار نفر است، اما در ایران حدود 18 هزار نفر در سال است.

وی نقش جامعه پزشکی را در کاهش تلفات تصادفات زیاد دانست.

دکتر گرجی همچنین با اشاره به نقش خودروسازان و وزارت راه و شهرسازی در وقوع حوادث جاده ای گفت: متاسفانه این دو نهاد برخلاف دعوت ما، علاقه ای به حضور در گردهمایی تروما ندارند.

رییس گردهمایی بین المللی ایمنی راه ها ادامه داد: اکنون بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، خودرو سازان باید حداقل 17 ایربک در خودرو تعبیه کنند تا مجوز تولید بگیرد.

وی با بیان اینکه خطای انسانی یکی از عوامل اصلی بروز تصادفات جاده ای است، گفت: این خطای انسانی در آلمان نیز وجود دارد اما مدیریت مناسب مصدومان پس از وقوع تصادف سبب کاهش آمار تلفات در آنجا شده است.

دکتر گرجی با اشاره به نبود مراکز کافی در حوزه تروما گفت: تعدادی از این مراکز وجود دارد اما این مراکز براساس استانداردها جهانی باید افزایش یابند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *