فرمانده ارتش پاکستان بعد از دیدار با نخست وزیر ترکیه، به کابل رفت

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، راحیل شریف پیش از عزیمت به کابل، در اسلام آباد با 'احمد داود اُغلو' نخست وزیر ترکیه دیدار کرد. دو طرف در این دیدار علاوه بر موضوعات مربوط به اقدامات پاکستان در امر مبارزه با تروریسم، در خصوص مهم ترین مسایل منطقه ای از جمله موضوع افغانستان هم گفت و گو کردند.

سپهبد 'رضوان اختر' رییس سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان (آی.اس.آی) نیز ژنرال راحیل شریف را در سفر یک روزه به کابل همراهی می کند.

فرمانده ارتش پاکستان قرار است با عالی ترین مقامات سیاسی و نظامی افغانستان دیدار کند.

سفر راحیل شریف به کابل بعد از دیدار وی با نخست وزیر ترکیه می تواند حامل پیام هایی از سوی آنکارا به کابل نیز باشد.

سفر قبلی ژنرال راحیل شریف به کابل، روز 26 آذر ماه سال جاری و یک روز بعد از حمله تروریستی مرگبار طالبان به مدرسه ای در پیشاور انجام شد؛ حمله ای که به کشته شدن بیش از 130 نفر از فرزندان پرسنل ارتش پاکستان در این مدرسه منجر شد.

در آن سفر، فرمانده ارتش پاکستان با رییس جمهوری افغانستان دیدار کرد و اشرف غنی به ضمن تاکید مجدد بر همکاری کابل با اسلام آباد در زمینه مبارزه با تروریسم، به وی اطمینان داد که افغانستان هرگز اجازه نخواهد داد اقدامی از خاک این کشور علیه پاکستان صورت گیرد.

همچنین، فرمانده ارتش پاکستان روز 23 آبان ماه سال جاری و در جریان اولین سفر رسمی اشرف غنی به عنوان رییس جمهوری افغانستان به اسلام آباد، با وی دیدار و گفت و گو کرد و دو طرف بر ضرورت افزایش همکاری های نظامی – دفاعی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

پاکستان معتقد است اعضای اصلی گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان در مناطقی از افغانستان مخفی شده اند و از آنجا اقدام به طراحی و زمینه سازی برای انجام حملات تروریستی در پاکستان می کنند. کابل این ادعا را مردود می داند.
 

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *