مسوولان دفاتر حمایت از زنان وکودکان راهکارهای حمایت از این قشر را آموزش می بینند

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، «پرنیان قوام» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی – قضایی ایرنا با بیان اینکه نشست سه روزه بررسی چالشها و راهکارهای قانونی حمایت از حقوق کودکان و زنان از امروز در معاونت منابع انسانی قوه قضاییه آغاز به کار کرد، افزود: چهار کارگاه آموزشی سه ساعته ویژه مسوولان این دفاتر در این سه روز برگزار می شود و مسوولان دفاتر حمایت از زنان وکودکان در دادگستری های سراسر کشور، راهکار های دفاع از حقوق این قشر از جامعه را آموزش می بینند.

وی ادامه داد: قضات با تجربه با مدرک تحصیلی دکترا نیز به این مسوولان آموزش می دهند.

قوام افزود: علاوه بر توجهاتی که در حیطه قانونگذاری و اجرایی نسبت به زنان و کودکان معطوف بوده، این امر تجلی و جایگاه ویژه ای در نظام قضایی داشته و نقطه اوج آن ایجاد دفاتر حمایت از حقوق زنان وکودکان است.

رییس اداره مددکاری و خدمات مشاوره ای قوه قضاییه با تشریح دستاوردهای فعالیت دفاتر حمایت از حقوق زنان وکودکان گفت: ایجاد پلیس اطفال در برخی مراکز استان ها و پیگیری این امر در استان های دیگر، از دستاوردهای فعالیت این دفاتر به شمار می آید.

به گفته وی، ایجاد و تقویت بسترهای علمی و اجرایی در جهت دستیابی به دکترین توسعه قضایی در حوزه مجازات های جایگزین حبس ویژه اطفال و نوجوانان و راه اندازی شوراهای حل اختلاف ویژه اطفال ونوجوانان با دستور مستقیم ریاست قوه قضاییه از دیگر دستاوردهای دفاتر یاد شده است.

نشست هم اندیشی سه روزه بررسی چالشها و راهکارهای قانونی حمایت از کودکان و زنان از صبح یکشنبه با حضور 60 مسوول دفاتر حمایت از زنان و کودکان در دادگستری های سراسر کشور در محل منابع انسانی قوه قضاییه آغاز به کار کرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *