کان لم یکن شدن جلسه استیضاح خرده فروش شهردار میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در چند روز گذشته خبر استیضاح جلیل خرده فروش شهردار میانه از سوی یکی از سایت های کاربر محور محلی در شهر میانه منتشر شد، این خبر که حاکی از ابلاغ جلسه استیضاح از سوی اعضای دور چهارم شورای اسلامی شهر میانه بود، بدون هیچ درنگی به سرعت تبدیل به تیر یک رسانه ها و نشریات گردید.

به جرات می توان گفت فرای بررسی عملکرد شهردار میانه  در طول دوران مدیریتی وی، برگزاری چنین جلسه استیضاحی بدون هیچ گونه مقدمه چینی و رعایت ظوابط قانونی در ایام دهه مبارک فجر و پایان سال کاری 93در نوع خود قابل توجه و تعجب آور است.

اما موضوعی که تا به این حد باعث گردیده تا برخی از اعضای شورای اسلامی شهر میانه بر سر تصمیم خود در برکناری هرچه سریع تر  خرده فروش از سکان داری شهرداری میانه مصر باشند، بحثی است که شاید در ادامه بتوان دلایل و ادله ای کافی بر آن پیدا کرد.

در این میان بایستی گفت آیا بر روی عملکرد شورای اسلامی شهر نیز ذره بینی وجود خواهد داشت و یا اینکه تمامی توجهات معطوف به یک فرد خاص در مجموعه شهرداری می باشد، در حالی که  مشاهده  می شود برخی از اعضای شورای اسلامی شهر میانه به جای پرداختن به وظایف اساسی و بنیادی، وظایف خود را تنها منحصر به بررسی‌ طرح‌ها، لوایح و برخی تصویب‌های تکراری کرده و یا گاهاً همین موضوعات را نیز به باد فراموشی سپرده و از جایگاه شورا به عنوان سکوی پرتابی برای کسب جایگاه و قدرت در امر سیاست  استفاده می کنند، مسئله ای است که کف نقد و انتقاد را بیشتر متوجه فرد شماره یک شورای اسلامی شهر میانه خواهد نمود.

اما سخنان گفته شده نه تنها بخشی از پاسخ قاطع رسانه به برخی کجروی های مسئولین در راه خدمت به مردم است بلکه به جرات می توان گفت بازگو کردن واکنش مسئولین بالاخص فرمانداری ویژه میانه و سخنان امام جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه به برگزاری این جلسه استیضاح است .

در جریان مطلع شدن معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میانه  از ابلاغ جلسه استیضاح شهردار از سوی اعضای شورای اسلامی شهر میانه طی نامه ای برگزاری جلسه مذکور را کان لم یکن دانسته و بر طبق مفادی به شرح ذیل، استیضاح را مشروط به رعایت این موارد عنوان کرده است:

1- تذکر کتبی به صورت روشن و شفاف در رابطه با ایراد و یا اعتراض یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار توسط رئیس شورا


2- در صورت عدم توجه شهردار به تذکرات وصولی و عدم اقدام جهت رفع در ایرادات ، مراتب در قالب سوال از سوی یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر بصورت کتبی توسط رئیس شوراری شهر با رعایت فرجه زمانی مندرج در قانون انجام خواهد شد.


3- شهردار حداکثر ظرف مدت 10 روز پس از ابلاغ ،موظف به حضور در جلسه رسمی  شورا و ارائه پاسخ خواهد بود.


4- چناچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده و یا پاسخ وی از طرف شوار قانع کننده تشخیص داده نشد، جلسه ای دیگربا حداقل اعضای شورا جهت استیضاح برگزار می شود.


در پی ارسال این نامه که برآیند آن بر ارسال هرگونه اقدام و نامه نگاری از سوی شورای اسلامی شهر میانه و در جریان گذاشتن معاونت استانداری از مراحل آن،از تذکر و ابلاغ استیضاح شهردار که قرار بود پنجشنبه 23 بهمن 93 برگزار شود، می توان دریافت که هیچ یک از مراحل ذکر شده در این استیضاح رعایت نشده است.

به نظر می رسد در کنار موضوعات مطرح شده واکنش رئیس شورای اسلامی شهر میانه در سوال خبرنگار میانا مبنی بر علت حضور نیافتن اعضای شورای اسلامی شهر در افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری نیز جای بسی  تامل دارد.

خبرنگار ما در سوالی از حافظه شیخ الاسلامی در این باره می پرسد: " علت عدم حضور اعضای شواری شهر در جریان افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری در دهه فجر چیست؟ " . حافظه شیخ الاسلامی با بیان این موضوع که علت حضور نیافتن اعضا در افتتاح مراسمات پروژهای عمرانی ارسال نشدن دعوت نامه از سوی شهرداری برای اعضای شوار است از بازگو شدن رسانه ای این مسئله امتنا می ورزد.

IMG_3963

این موضوع در چند روز مانده به مطرح شدن برگزاری جلسه استیضاح از سوی شورای شهر باعث می گردد، دید منفی و طالبکارانه برخی اعضای شورای شهر نسبت به شهردار، در میان افکار عمومی پدیدار و تشدید شود.

مراسمات افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری و شورای شهر در ایام الله دهه فجر با حضور معاونت عمرانی استانداری در حالی اتفاق می افتد که فرمانداری ویژه میانه  در پی ارسال دعوت نامه ای به تمامی مسئولین شهر از جمله اعضای شورای اسلامی از آنها برای شرکت در این مراسمات دعوت رسمی نموده است، که شخص شهردار به عنوان عضو شورای اداری  نیز بر طبق این دعوت نامه در مراسمات افتتاح حضور یافته است.

خیابان 20 متری لوله آب بمناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد

بر طبق مستندات موجود می توان گفت عملکرد رئیس شورا در عدم آگاهی بخشی و یا درخواست از اعضای مجموعه خویش برای دامن نزدن برخی اختلافات شخصی و سلیقه ای و ایجاد شبهه و شایعات در میان مردم، در حالی قوت می گیرد که در مقابل حضور پر رنگ برخی از اعضای شوار در مراسمات غیر مرتبط و غیر رسمی و کم اهمیت تر از این ایام خاص، به نوعی بهانه گیری در آستانه برگزاری جلسه ای غیر مشروط به بنده های اشاره شده در نامه فرمانداری به جلسه استیضاح قلمداد می شود.

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۳ نظر

  1. یک همشهری

     

    کاش شورای شهر بجای تامین نظرات حامیان خود در انتخابات شوراها به فکر تحقق وعده های خودباشند و از کرسی شورا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده نکنند این خدمت صادقانه نیست بلکه سو استفاده سو استفاده خیانتکرانه ومنافقانه است

  2. با سلام
    پیرو پیام شما در اسپی دژ سایت شما در صفحه پیوندها درج گردید.
    خوشحال میشم شما هم ما را لینک کنید.

  3. با سلام واحترام 

    كاش كسي هم بود شوراي شهر را استيضاح مي كرد اينها به دنبال منافع خويش هستند با بودن آقاي خرده فروش منافع اينها قطع شده به همين خاطر كمر به استيضاح شهردار گرفته اند مثل اينكه وقتي در ايام انتخابات تبليغ مي كنند فقط ذكر وفكرشون ساقط كردن شهردار است وبس وبه هيچ درد شهر رسيدگي نمي كنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *