همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی در شهرستان میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط کمیته بانوان ستاد دهه فجر با همکاری حوزه های مقاومت بنت الهدی(س) و فاطمه الزهرا(س) با سخنرانی در سالن اداره ارشاد اسلامی شهرستان میانه برگزار شد.

   مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه عاشورا با اشاره به اهمیت بهداشت روان در زنان و دختران، بهداشت وران را نگهداری و حفظ روحیه آرامش معنا کرد و گفت:زن و مرد اگر چه از نظر ظاهر باهم متفاوتند اما برکات خلقت درهمین تفاوت نهفته است.زن مظهر جمال و مرد مظهر جلال الهی است. مردِ بدون زن و زنِ بدون مرد، ناقص است و مرد و زن مکمل یکدیگرند وخداوند در وجود زن مایه رحمت قرارداده است.

   حجت الاسلام والمسلمین ابوافضل عباسی ولایی بر لزوم پاکدامنی زنان تاکید کرد و گفت: زیبایی  و جمال زن گوهری است که ارزش و بهای زیادی دارد و نیاید آنرا کم ارزش کند و در معرض  دید عمموم قرار  دهد.خداوند زن را زیبا آفریده و زن زیبایی طلب است اما باید جمال خود را در حریم خود نگه داردو آن را به اهلش بفروشد. باید از زیبایی خود مراقبت کند و این مفهوم غیرت است و شرع  اسلام قوانین دقیق و محکمی در حمایت از گوهر عفت و حقوق زنان گذاشته  است .

   ولایی با اشاره به اینکه حیا و عفت، هم برای زنو هم برای مرد لازم است اما خداوند در این امر زن را محور قرار داده و این نشاندهنده ارزش زن در دستگاه الهی است، افزود: غیرت؛ پاسداشت زیبایی است و بدحجابی نشان دهنده آسیب دیدن روح زنانه است و یکی از آفات زنان در غرب، تشبیه زن به مرد است در حالیکه زن باید زن بماند و از خصوصیات منحصر به فردش دفاع کند.

    وی با بیان برخی از تفاوتهای زن و مرد، بهترین صفات زنانه را بدترین صفات مردانه دانست و این صفات را کبر(برای نامحرمان)، ترس و بخل برشمرد و افزود: زنان و دختران ما گوهرهای گرانبها و سرمایه هایی هستند که نباید زیبایی خود را در معرض انظار عمومی قرار دهند.

 

همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی در شهرستان میانه برگزار شد

DSC02416

DSC02422

DSC02430

DSC02432

DSC02436

DSC02447

DSC02448

DSC02450

DSC02452

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *