فعالیت های جهادی زمینه ساز اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در خطبه های نماز جمعه 17 بهمن ماه، در جمع پرشور نمازگزاران با اشاره به قرار گرفتن در دهه مبارک فجر و تبریک این ایام و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مهم ترین واقعه قرن به شمار می آید که بر پایه نظام حکومتی دینی و حاکمی اسلامی در راس تمامی امور بنا شده است.

امام جمعه میانه با بیان این موضوع که از زمان شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت ایران مرتباً مورد تجاوز دشمنان قرار گرفته است، افزود :ترور شخصیت های تاثیر گذار و تحمیل جنگ نابرابر هشت ساله علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گواهی بر تاثیر گذاری این نظام نو پا است، که استکبار جهانی از هیچ حربه ای برای سرنگونی آن فرو گذار نخواهد بود.

حامدی با اشاره به این موضوع که هیچ کس نمی تواند ادعا کند که دستورات حکومت اسلامی تا کنون به درستی در کشور اجرا شده است،زیرا که، مسلماً  در این راه عده ای دین را مانع رسیدن به منافع شخصی خود می دانند، اظهار داشت : می بایست تلاش تمامی مسئولین و مردم در جهت اجرای دقیق قوانین اسلامی در جامعه باشد .

وی با اشاره به روزهای مهم و تاریخی در تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی ، با اشاره به 19 بهمن ماه به عنوان روز نیروی هوایی، خاطرنشان کرد : رژیم پهلوی برای بقای خود، حساب ویژه ای بر روی نیروهای ارتش و نیروی هوایی باز کرده بود که خوشبختانه این سربازان با هوشیاری و شجاعت و دلبستگی به ولایت پاسخی دندان شکن به زیاده خواهی های این رژیم خیانتکار و مفسد دادند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان میانه با اشاره بر امید دشمنان نظام و انقلاب در القای حس نا امیدی در بین مسئولان نظام، تاکید کرد : دشمن در صدد است با ایجاد انحراف ،ملت و مسئولین را از مسیر دین داری خارج نماید.

خطیب جمعه میانه با اشاره آغاز جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان در عرصه کنونی کشور با بیان این موضوع که این نوع جنگ به مراتب وسیع تر و دشوارتر از جنگ هشت ساله تحمیلی است، افزود : دشمنان خود به این مسئله اذعان دارند که تهاجم فرهنگی اثر گذاری بیشتری نسبت به فشار تحریم ها و جنگ رودرو با ملت ایران دارد و در همین راستا با آرامش خاطر و با برنامه ریزی در جهت سست نمودن پایه های نظام و انقلاب قدم بر می دارند.

حجت الاسلام والمسلیمن حامدی با بیان این موضوع که مراجع نظام به عنوان دیده بانان ملت در نشان دادن مسیر درست به شمار می آیند، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی می بایست با محور قرار دادن مسیر حرکتی خود بر این پایایه و اساس و هوشیاری کامل در برون رفت کشور از شرایط کنونی قدم بردارند و هر اقدامی خلاف این موضوع موجباب شکست را فراهم می سازد.

امام جمعه میانه تصریح کرد : برنامه دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی آشکار بود ولی در عرصه فرهنگی دشمن با عوام فریبی و دوپهلو سخن گفتن قصد پیاده سازی نقشه های شوم خود را دارد.

وی ضمن اعلام این موضوع که سیاسی کاری و جناح بندی و باند بازی از سوی مسئولین و مردم در شرایط کنونی جایز نمی باشد، افزود :حکومتی که خواست و آروزی ملت است با پرداختن به مسائل بیهوده و بی ارزش و برخی فعالیت های انتخابی مسئولین در حال انجام خدمت به مردم جایز نبود و خیانتی بزرگ به شمار می آید.

وی با اشاره به این موضوع که کشور ما در تمامی عرصه ها توان و قابلیت پیشرفت و تعالی را داراست، به رتبه نخست ایران در بسیاری از زمینه های علمی، تکنولوژی های روز در بین کشورهای جهان اشاره کرد و اظهار داشت : درجا زدن کشور بر سر مسائل اقتصادی برازنده این مملکت نمی باشد و تمامی افراد مکلفند با فعالیت جهادی به عنوان محور وحدت و برون رفت از شرایط کنونی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری (مد) قدم بردارند.

حامدی ضمن انتقاد از عقب گرد برخی از مسئولین و وزرای کشور در مواجهه با مشکلات اقتصادی ، خاطرنشان کرد : در طی مسیر 37 ساله انقلاب کشور با مشکلات فراوانی مواجهه بوده است که عزم ملی و همت مسئولین و همراهی مردم به سادگی پشت سر گذاشته شده است.

وی با تاکید بر عملکرد صحیح  وزرای کشور و تن ندادن به برخی مسائل سیاسی و جناحی ، ضمن اشاره به برخی از وزرای دولت در حوزه های گوناگون از جمله بهداشت و درمان ، افزود : شرایط داخلی کشور بایستی طوری اداره شود تا با بستن درب چاهای نفت ملت به آسودگی به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

خطیب جمعه میانه ضمن قدر دانی از مراسمات و برنامه های ویژه دهه مبارک فجر در سطح شهرستان میانه ، خدمات ارائه شده به مردم را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و ضمن اشاره به  اجرای مراسمات سراسری از جمله دعای ندبه و همایش شهدای زینبیه و ثارالله، از آنها به عنوان محرکی برا ادامه دادن مسیر و   شناخت  سایر مردم مهین اسلامی با شهرستان میانه عنوان کرد و بر لزوم برگزاری چنین مراسماتی در سالهای آتی تاکید کرد .

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله حامدی در روز 25 بهمن ماه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره وی از برگزاری یادواره شهدای روحانی و مراسمی ویژه این روز در محل مسجد جامع شهر میانه خبر داد.

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه از برگزاری مراسم پرسش و پاسخ مسئولین به مردم در صبح روز جمعه ، بر لزوم برنامه ریزی مناسب در اجرای این گونه جلسات تاکید کرد و افزود : نبود برنامه ریزی دقیق باعث شد تا گزارش عملکرد فرماندار تا دقایقی بعد از اذان ظهر ادامه یابد و فرصت سپری شده متعلق به درگاه پرودگار متعال بوده که در زمان نماز جمعه و حضور مردم از دست رفت.

 

خبرنگار : امید کوهی 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *