افتتاح سامانه پیامکی 110110 پلیس تهران بزرگ/ 30 هزار تماس روزانه با مرکز فوریت های 110

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در این مراسم گفت: نحوه تماس شهروندان دارای مشکلات شنیداری و گفتاری با سامانه 110 نیروی انتظامی، از جمله دغدغه های پلیس تهران بزرگ در زمینه خدمت رسانی بهینه به مردم است.

سردار حسین ساجدی نیا افزود: به همین دلیل سامانه پیامکی 110110 پلیس تهران بزرگ با جامعه هدف شهروندانی که مشکل شنیداری و گفتاری دارند، طراحی و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به افتتاح سامانه پیامکی 110110 نیروی انتظامی تهران بزرگ همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: روزانه 30 هزار تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی(سامانه 110) گرفته می شود که از این تعداد 11 هزار مورد آن عملیاتی می شود.

سردار ساجدی نیا افزود: با راه اندازی سامانه پیامکی 110110 پلیس تهران بزرگ، شهروندانی که دارای مشکل شنیداری و دیداری هستند و یا در شرایطی قرار دارند که به دلیل سرقت و یا تصادف نمی توانند سخن بگویند، از این طریق با مرکز فوریت های پلیس ارتباط برقرار می کنند.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه امکان تماس پیامکی با سامانه های 115 و 125 در شهر تهران وجود ندارد؛ خاطر نشان کرد: پلیس تهران بزرگ این آمادگی را دارد در راستای خدمت رسانی بهینه به شهروندان تمامی گزارشات و اطلاعات دریافتی از طریق سامانه 110110 را در اختیار مراکز اورژانس و آتش نشانی شهر تهران قرار دهد.

سردار ساجدی نیا با بیان اینکه سامانه 110110 قابلیت کارکرد با دو زبان فارسی و انگلیسی را دارد، اظهار کرد: شهروندان برای استفاده از این سامانه و ارائه گزارشی به پلیس باید نوع حادثه و آدرس دقیق محل وقوع حادثه را مشخص و از طریق پیامک اعلام کنند.

رییس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: با راه اندازی سامانه 110110 در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، پیش بینی می کنیم روزانه 50 پیامک از طریق شهروندان به این سامانه ارایه شود.

سردار ساجدی نیا در خصوص زمان رسیدگی به تماس های پیامکی این سامانه نیز گفت: به طور میانگین زمان رسیدگی به پیامک های ارسالی شهروندان، حدود هفت دقیقه است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از شهروندان تهرانی خواست، تنها در مواقع لزوم از سامانه پیامکی 110110 استفاده کنند و بیشتر گزارشات و درخواست های خود را از طریق سامانه تلفنی 110 به پلیس اعلام کنند.

سردار ساجدی نیا به اشاره به اینکه متاسفانه مزاحمت های نیز از طریق تماس با سامانه 110 برای پلیس ایجاد می شود، تصریح کرد: بیش از 99 درصد مزاحمت های تلفنی در ارتباط با سامانه تلفنی 110 پلیس شناسایی و مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته سردار ساجدی نیا، سامانه پیامکی 110110 تا پایان سال آینده در تمامی استان های کشور راه اندازی و فعال خواهد شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *