میز خدمت در مناطق عشایرنشین میانه برپا شد + گزارش تصویری

فرمانده سپاه میانه در این برنامه با اشاره به فرمایشاتی از امام و رهبری، عشایر را ذخایر انقلاب و سرمایه های اصلی و افتخار نظام دانست و اظهار داشت: عشایر کارنامه درخشانی از قبل از شکل گیری انقلاب تا کنون داشته اند و قیام خونین در برابر استکبار، مقابله با متجاوزان عراقی در جنگ تحمیلی با جان و مال و حضور در تمامی صحنه های انقلاب با وجود مشکلات عدیده از مهمترین نقش آفرینی های آنان است.
حسین محمّدی عشایر را مدافعان واقعی ارزشهای انقلاب و پیشگامان در مسیر رهنمودهای رهبری معرفی کرد و افزود: سهم عشایر در صنایع دستی بیش از ۳۵ درصد است و اینان بیشترین عملکرد را در بحث تولید و تحقق شعار جهش تولید داشته اند و عشایر میانه در مقابله با ویروس کرونا، همکاری خوبی داشته و بیش از ۴۵ راس دام سبک و سنگین به نیازمندان اهدا کرده اند.
وی تصریح کرد: وظیفه ما مسئولین، خدمت به مردم است و باید از جان و دل، پای صحبتهای این عشایر نشست و در جهت حل مشکلاتشان، گام های بلندی برداشت.
معاون عمرانی فرماندار میانه نیز با تشریح بخشی از خدمات ارائه شده به عشایر در طی دو سال گذشته و اعتبارات تخصیص یافته در جهت حل مشکلات آنان، اظهار داشت: با تمام توان در تلاشیم تا جایی که ممکن باشد، مشکلات عشایر را رفع کنیم.
مهدی مشایخی از استقبال و مساعدت دولت برای اجرای طرح های مختلف آبرسانی، راه، تولید و … برای مناطق عشایرنشین خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح ها، سهم عشایر فقط ۳۰ درصد اعتبار لازم، خواهد بود.
وی از آمادگی دستگاه های مجری آموزشی برای ارائه دوره های آموزشی لازم برای پرورش زنبور عسل، شتر و دیگر منابع اشتغال زایی برای عشایر خبر داد و گفت: اینها بخشی از اقداماتی است که ما می توانیم برای رفع مشکلات عشایر انجام دهیم ولی تحقق آن، مستلزم همکاری و خواست خود عشایر است.
به همت سپاه میانه، میز خدمت به عشایر با حضور مسئولین ادارات در منطقه عشایر نشین ییلاق ساریمساخلو میانه برپا شد و در کار آن، اکیپهایی از درانگاه نصر سپاه میانه و شبکه بهداشت به درمان رایگان بیماران پرداخته و همچنین محل های نگهداری دام های عشایر، مورد سمپاشی و گندزدایی قرار گرفت.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *